Raport PwC: Valorile solide sprijină creşterea afacerilor de familie în ciuda temerilor legate de posibile perturbări
Conform celei mai recente ediţii a raportului Global Family Business Survey realizat de PwC, afacerile de familie trebuie să caute să-şi maximizeze avantajul competitiv care vine din cultura puternică bazată pe valori.
Rezultatele studiului din acest an au reliefat faptul că afacerile de familie au raportat o dezvoltare solidă în ultimul an financiar. La nivel global, 69% dintre participanţii la studiu au declarat că au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri. Se observă o uşoară apreciere faţă de ediţia precedentă a raportului când 64% dintre respondenţi considerau că afacerea lor a înregistrat o evoluţie pozitivă în ultimul an. Veniturile sunt previzionate a creşte în continuare pentru majoritatea afacerilor (84%), iar 16% spun că se aşteaptă la o creştere „rapidă” şi „agresivă”. În România, procentul afacerilor de familie cu perspective de creştere pentru următorii doi ani este mai mic - 71%, cu 17% mizând pe o creştere „agresivă”.
Pe regiuni, proprietarii de afaceri din Orientul Mijlociu şi Africa sunt printre cei mai optimişti, 28% dintre aceştia se aşteaptă la o creştere agresivă. Sunt urmaţi în aceste previziuni de cei din zona Asia Pacific (24%), Europa de Est (17%), America de Nord (16%), America Centrală şi de Sud (12%) şi Europa de Vest (11%).