Raul Ciurtin, Verdino: Cel mai important obiectiv în 2024 este trecerea pe profit a companiei. Ca vânzări, vrem să ne menţinem la acelaşi nivel
Producătorul de alimente verzi Verdino, fondat în urmă cu mai bine de cinci ani, este prezent pe şapte pieţe externe relevante, acestea contribuind cu peste 50% la vânzările companiei.
Producătorul de alimente verzi Verdino, fondat în urmă cu mai bine de cinci ani, este prezent pe şapte pieţe externe relevante, acestea contribuind cu peste 50% la vânzările companiei.
“La momentul acesta, suntem prezenţi în mod activ şi destul de relevant în şapte ţări. E vorba de cele mai importante ţări pentru această categorie (a alimentelor alternative la cele din proteină animală - n.red.)”, spune Raul Ciurtin, cofondatorul acestui business care a atras în acţionariat şi fondul de investiţii BlackPeak Capital cu sediul central în Bulgaria.
Antreprenorul adaugă că anul acesta ţinta Verdino este să consolideze prezenţa pe pieţele deja existente, mai degrabă decât să adauge nume noi în portofoliu.
“Ne dorim ca în acest an, în cazul clienţilor şi al pieţelor în care suntem deja, să implementăm portofolii noi şi să curăţăm portofoliile deja existente. Vrem să creştem volumele pe clienţi existenţi, urmând ca, probabil, din 2025, de pe o altă bază şi într-un alt context al companiei, să continuăm să creştem. Practic, am decis să consolidăm ceea ce am obţinut cu foarte multe cheltuieli până acum.”
Verdino are un portofoliu de 100 de bunuri alternative la alimentele de origine animală, bunuri care sunt fabricate în cele două unităţi de producţie din România, la Mediaş, judeţul Sibiu şi la Oiejdea, judeţul Alba. Articolele sunt împărţite în mai multe categorii, businessul fiind gândit încă de la început ca unul global.
“Vizăm reducerea portofoliului actual de produse la jumătate, dar vrem să introducem şi noi articole, în acord cu nevoile consumatorului. În segmentul acesta plant based, consumatorul a decis care sunt produsele pe care continuă să le consume şi care sunt cele pe care, deşi le-a încercat, nu le mai doreşte.”
Ciurtin afirmă că în această industrie lucrurile se schimbă cu o viteză foarte mare, oamenii fiind într-o perpetuă adaptare a propriului comportament de consum. Ei rămân însă interesaţi de calitatea alimentelor, de conţinutul nutriţional şi de claim-urile produselor.
“Consumatorul nostru a fost deştept. Acum a devenit foarte deştept şi avizat şi vrea mult mai multe lucruri de la această categorie, lucruri pe care noi încercăm să le îmbunătăţim.”
În ceea ce priveşte portofoliul Verdino, cele mai căutate de către clienţi sunt alimentele alternative la produsele din peşte şi cele alternative la alte tipuri de carne.
Pentru bunurile companiei există două categorii de clienţi-ţintă - veganii şi flexitarienii (cei care consumă carne, dar introduc în propria dietă şi produse alternative). În România, spune Ciurtin, 2% din populaţie e vegană. În Germania, ponderea e de 7%. Flexitarieni sunt între 30 şi 60% din locuitorii fiecărei ţări, cu ponderi mai ridicate în zona de nord a Europei.
În ceea ce priveşte România, consumul de alimente verzi creşte puternic în perioadele de post, însă antreprenorul spune că există şi o altă categorie de clienţi, mai nouă. E vorba de persoane care nu îşi ghidează decizia de consum în funcţie de asta, ci de alte considerente precum grija faţă de mediu, grija faţă de animale, etc. Ei consumă produse alternative la cele din proteină animală tot timpul anului.
“Suntem destul de optimişti când vine vorba de evoluţia consumului pe această categorie de alimente în România. Fără neapărat să existe o explozie a cererii în afara postului, există totuşi o creştere constantă.”
În 2022, ultimul an pentru care există date publice, Verdino a avut o cifră de afaceri de 22 milioane lei şi o pierdere de 19 milioane lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Anul trecut, încasările au crescut, dar compania a rămas pe minus.
“Am continuat să creştem cifra de afaceri pe un efort susţinut şi pe un set-up în care ne-am asumat cheltuieli în avans pentru dezvoltarea categoriei. Aş spune că se putea şi mai bine, dar am învăţat nişte lucruri care încercăm să ne reaşezăm.”
Ţinta pentru 2024 o reprezintă trecerea pe profit, cu menţinerea cifrei de afaceri la un nivel relativ constant.
“Încercăm în acest an şi bugetăm trecerea pe profit a companiei. Este cel mai important obiectiv în contextul actual. Ca vânzări, ţintim o consolidare a ceea ce am obţinut până acum”, conchide Ciurtin, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect ZF susţinut de Alpha Bank.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană