Raul Ciurtin, Verdino Green Foods: Cred că jucătorii din industrie se uită foarte atent la schimbarea de comportament a consumatorului. Chiar dacă se mută provizoriu în zone de preţ mai mic, nu renunţă la consum şi asta este foarte încurajator
Jucătorii din industrie se uită foarte atent la schimbarea de comportament a consumatorului şi cu siguranţă foarte mulţi au planuri concrete de a investi în capacităţi noi şi în special în eficientizare, a spus Raul Ciurtin, acţionar, Verdino Green Foods, în cadrul Conferinţei ZF Investiţi în România, organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu CEC Bank, la Cluj-Napoca.
“Dacă măsurăm ce se întâmplă în retail este doar o parte a consumului, ceea ce an de an se schimbă în comportamentul consumatorului. Consumatorul care îşi cumpără băutură, mâncare a migrat foarte mult către consum în afara retailului. Foarte mult deja se lasă banii în platformele de delivery şi cât mai puţine lucruri care nu ţin de zona de food sunt cumpărate din retail. Măsurarea, din punctul meu de vedere al consumului nu este o măsură neaparat a cifrelor din retail. Ce pot să spun dincolo de faptul că inflaţia a afectat brusc pe o perioadă scurtă puterea de cumpărare, cred că totuşi consumatorului român îi place foarte mult consumul. Chiar dacă se mută provizoriu în zone de preţ mai mic, nu renunţă la consum şi asta este foarte încurajator”, susţine Raul Ciurtin.
Ce a mai spus Raul Ciurtin, acţionar, Verdino Green Foods:
♦ Pentru industria alimentară au fost active în ultimele luni două programe mari multianuale, primul se numeşte INVESTALIM, ajutor de stat şi al doilea se numeşte DR 22 pentru industrie, ambele cu bugete multianuale, cu un buget anual de 150 mil. aproximativ ambele. Pe ambele sesiuni şi proiecte s-au depus proiecte de către industrie de peste 1 mld. respectiv pe un buget de co-finanţare de 150 mil. s-au pus proiecte de către industrie de peste 1 mld. Asta arată foarte clar nevoia industriei de a se înnoi, de a face lucruri, de a urmări tendinţele şi nevoile consumatorului.
♦ Cred că foarte mulţi oameni care locuiesc în Cluj văd un fenomen unic în România, în care Clujul adună foarte multe resurse umane, în primul rând prin universităţile care sunt în Cluj, iar acest lucru generează un permanent consum, un stil de viaţă, o viaţă culturală tot mai sofisticată. Cred că Clujul în mod particular este un oraş special din acest punct de vedere.
♦ Cred că dincolo de orice plan de afaceri, a apărut tot mai evident şi pregnant cuvântul sustenabilitate. Pare cumva la început un cuvânt pe care nu ştim de unde să-l luăm. Global, cred că este o preocupare destul de concretă şi activă transformată în măsuri graduale prin care se urmăreşte stoparea creşterii poluării sau limitării resurselor puţine, în special pentru consumul de hrană. Există în mod evident dorinţa şi disponibilitatea să se construiască alimente pe care consumatorul să le consume şi să fie mulţumit că le consumă care să fie construite din altfel din protein decât cele care provin din animalele din fermă. De ce? Pentru că dacă vom creşte consumul bazat pe animelele din ferme nu ne ajunge apa, pământul pentru câţi vom fi în 2050. Pe de altă parte, cu siguranţă trebuie să avem cu ce ne hrăni în mod corespunzător, iar mâncarea trebuie să fie accesibilă.
♦ Noi încercăm folosind diverse surse, altele decât cele din ferme de proteină în care să venim către cei preocupaţi şi dispuşi să consume alimente pe bază de protein altfel decât cea animală. Proteine bazate pe plante, mazăre, soia, tot felul de plante nutritive, care implică resurse mult mai puţine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro