Răzvan Copoiu, director general Signify: „O poziţie în top management vine şi cu un cost, un nivel mare de stres şi un consum mare de energie şi timp alocat. Sportul este un remediu pentru a face faţă acestor provocări care au efecte asupra sănătăţii fizice şi psihice”

Postat la 20 septembrie 2023 301 afişări

Fairplay-ul, competitivitatea, focusul, concentrarea pe obţinerea rezultatului, creativitatea şi munca în echipă sunt atribute pe care le consider obligatorii în business şi în sport, punctează Răzvan Copoiu, care deţine din 2020 funcţia de director general al Signify România şi în alte zece ţări din regiunea de sud-est a Europei (Slovenia, Croaţia, Serbia, Bulgaria, Republica Moldova, Albania, Muntenegru, Bosnia şi Herţegovina, Macedonia de Nord şi Kosovo). Înainte de a se alătura echipei Signify, el a ocupat funcţii de conducere în companii precum ABB, Alstom, Siemens. De asemenea, a avut funcţia de vicepreşedinte Schneider Electric, unde a coordonat activitatea de furnizare de soluţii şi servicii pentru sectorul industrial în 14 ţări din Europa de Sud-Est.

Deţine cunoştinţe în managementul vânzărilor B2B de echipamente electrice şi în domeniul energiilor regenerabile, al automatizărilor industriale şi în acelaşi timp, în soluţii software, IoT şi cloud, urmare a celor peste 20 de ani de experienţă şi expunere internaţională, atât în sectorul privat, cât şi prin interacţiunea cu sectorul public. Viziunea de business pe care o implementează în activitatea sa are la bază inovarea şi digitalizarea, abordarea strategică şi colaborativă, dar şi identificarea celor mai bune soluţii de eficienţă energetică în domeniul iluminatului.

Răzvan Copoiu a absolvit Universitatea Politehnica din Bucureşti, a finalizat proiectul de diploma la SUPELEC - École Supérieure d’Électricité din Paris, a urmat două programe de masterat, dar şi un Executive-MBA la ASEBUSS Romanian-American Business School.


PREFERINŢE:

CUVÂNT: Nimic nu este imposibil!

CARTE: Nobila casă – James Clavell

PERSONALITATE: Barack Obama

SPORTIV: Gheorghe Hagi

TIP DE VACANŢĂ: descoperire locuri noi 

DESTINAŢIE DE VACANŢĂ: Maldive


Despre Signify Răzvan Copoiu spune: „Cifra de afaceri este intr-o continuă creştere, chiar dacă am întâmpinat şi noi dificultăţi în ultimii ani, cauzate atât de perioada pandemiei, cât şi de contextul politic din zona noastră. În viitorul apropiat identificăm de asemenea un mare potenţial de creştere în special din sectorul public, care vine şi din accesibilitatea diferitelor fonduri alocate de mai multe organisme internaţionale”. În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, acesta a rămas constant, „deşi cu siguranţă este loc de creştere în ceea ce priveşte numărul profesioniştilor în iluminat, în general, nu numai în compania noastră. Ne mândrim însă că avem în echipă un număr considerabil de tineri, veniţi direct de pe băncile facultăţilor, care sunt pasionaţi de iluminat şi vor să schimbe lucrurile prin realizarea unor proiecte deosebite”.

Signify a lansat anul trecut becul Philips LED A-class, care consumă cu 60% mai puţină energie decât un bec LED Philips standard. MASTER LEDtube UE continuă această inovaţie tehnologică pentru a extinde portofoliul de produse eficiente din punct de vedere energetic, care îndeplinesc criteriile de clasa A ale noului cadru UE privind etichetarea energetică şi proiectarea ecologică. În conformitate cu normele actualizate, produsele de iluminat trebuie să aibă o eficienţă energetică de cel puţin 210 lm/W pentru a primi cel mai înalt calificativ, şi anume calificativul A.

Signify mizează pe realizarea unor corpuri de iluminat imprimate 3D, care reduc emisiile, elimină deşeurile şi contribuie la o economie circulară. Toate corpurile de iluminat imprimate 3D sunt realizate din cel puţin 55% materiale reciclate sau biocirculare. Un proces de producţie reinventat reduce numărul de componente cu până la 40% şi elimină nevoia de adeziv, facilitând dezmembrarea şi reciclarea pieselor pentru reparare şi recondiţionare. Materialele mai uşoare emit mai puţine emisii de carbon, iar produsele fiind imprimate la cerere, nu există stoc nefolosit care să devină deşeu. Colecţia Coastal Breeze, distinsă cu numeroase premii, a fost expusă anul acesta la Salone del Mobile. Această colecţie specială este realizată din 100% plase de pescuit reciclate, transformând deşeurile în obiecte cu valoare estetică, însă şi funcţionale pentru locuinţă.

Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Maşinile, sportul şi călătorile sunt principalele mele hobby-uri cărora le dedic cât de mult timp îmi permite agenda profesională, dar şi activităţile cu familia. Fiecare hobby a avut o evoluţie separată, primul a început în anii copilăriei, datorită unui poster cu un Lamborghini Countach, de atunci am descoperit pasiunea pentru maşini.

Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?

Adrenalina pe care o regăsesc în ambele domenii. Pasiunea pentru maşini nu se rezumă doar în colecţionarea acestora, dar şi în condusul sportiv. Şi pentru că îmi place ca tot ceea ce fac să fie profesionist, fie că vorbim de afaceri, fie că vorbim de hobby-uri, în anul 2006 am urmat cursuri pentru condus sportiv. Din 2008, am extins pasiunea la două roţi şi am adăugat o motocicletă la colecţie.

Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?

Viaţa unui CEO implică şi foarte multe delegaţii în diferite ţări, aşa s-a născut plăcerea pentru călătorii şi ambiţia de a vizita cât mai multe ţări. Până în prezent am reuşit să bifez 51 ţări şi îmi propun să adaug tot mai multe pe listă. Orice activitate este un atu pentru cunoaşterea şi experienţa noastră pe care le folosim zi de zi inclusiv în activitatea profesională, de exemplu atunci când luăm anumite decizii sau când discutăm cu un partener de afaceri. Bineînţeles, poţi îmbina oricând plăcutul cu utilul în astfel de călătorii, ai avantajul ca dincolo de locurile frumoase pe care le vizitezi să poţi organiza şi întâlniri de afaceri.

Există reguli aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

Fairplay-ul, competitivitatea, focusul, concentrarea pe obţinerea rezultatului, creativitatea şi munca în echipă sunt atribute pe care le consider obligatorii în business şi în sport.

Multe situaţii din sport se pot aborda asemănător şi în afaceri: de exemplu în yachting trebuie să fii pregătit pentru orice furtună, iar când ajungi în vârf după un traseu de escaladă, perspectiva se schimbă şi îţi dai seama că ai nevoie de imaginea de ansamblu ca să poţi lua decizii, să evaluezi corect riscurile şi să alegi traseul care te duce mai departe. Ne antrenăm ca să devenim din ce în ce mai buni, să ne depăşim limitele şi să ne dezvoltăm echipa, dar şi pentru a transmite mai departe pasiunea şi plăcerea de juca. Cred că rezultatele cele mai bune şi în sport, şi în business se obţin când există şi componenta de distracţie.

Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată? De ce?

Eu am fost, sunt şi voi fi deschis întotdeauna să încerc, măcar o dată, orice sport. Dar probabil gimnastica aerobică aş lăsa-o cât mai la urmă.   

Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?

O poziţie în top management vine şi cu un cost, un nivel mare de stres şi un consum mare de energie şi timp alocat. Sportul este un remediu pentru a face faţă acestor provocări care au efecte asupra sănătăţii fizice şi psihice. Există un sport potrivit pentru fiecare dintre noi, iar eu am avut ocazia să le încerc aproape pe toate, dar constant am rămas doar cu câteva. De-a lungul anilor am practicat tenis, baschet, handbal, volei, schi, golf, înot, scufundări, biciclism, drumeţii montane şi escaladă, yachting şi am participat la câteva maratoane. Pe lângă beneficiile legate de sănătate, poţi să discuţi termenii unei afaceri în timpul unei partide de golf sau a unei regatte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Hobby de CEO,
Răzvan Copoiu,
Signify

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.