Renaşterea unuia dintre cele mai puternice branduri româneşti. Retailerul Leonardo, răpus de criza financiară de acum un deceniu, e din nou pe piaţă cu acelaşi brand şi site şi are deja 50 de magazine
Retailerul de încălţăminte Leonardo, unul dintre cele mai puternice branduri româneşti în urmă cu mai bine de un deceniu, este din nou prezent pe piaţă cu acelaşi brand şi cu acelaşi website.
♦ Compania a fost lansată pe piaţă iniţial în 1994 de către familia Panea ♦ În perioada de boom Leonardo ajunsese la peste 200 de magazine în România şi în ţările vecine şi la afaceri de circa 130 de milioane de euro ♦ În 2013 retailerul a intrat în faliment şi brandul a fost preluat de altcineva ♦ Acum, firma care operează reţeaua de magazine Leonardo e din nou controlată de familia Panea.
Retailerul de încălţăminte Leonardo, unul dintre cele mai puternice branduri româneşti în urmă cu mai bine de un deceniu, este din nou prezent pe piaţă cu acelaşi brand şi cu acelaşi website.
„Leonardo este un brand 100% românesc, lansat pe piaţa de încălţăminte în anul 1994, în prezent cu un număr de 50 de magazine în toată ţara. Firma este în continuă extindere astfel încât în fiecare din oraşele importante ale României să fie cel puţin un magazin Leonardo“, spun reprezentanţii companiei pe site-ul propriu.
Brandul are unităţi proprii în oraşe mari şi medii precum Oradea, Fălticeni, Oneşti, Ploieşti, Constanţa sau Bucureşti, conform aceleiaşi surse, unde figurează însă doar câteva unităţi. Totuşi, sunt unele magazine existente, precum cel din Ploieşti, care nu apar pe site-ul companiei. Unele spaţii de vânzare sunt în zone stradale, altele în centre comerciale, aceasta fiind politica retailerului încă de la început.
Lanţul de magazine Leonardo, fondat în 1994 de antreprenorul român Florin Panea, a fost liderul pieţei de profil încă de la înfiinţare până în 2013, când locul său a fost luat de germanii de la Deichmann (care sunt în continuare liderul pieţei). În perioada de boom Leonardo ajunsese la peste 200 de magazine în România şi în ţările vecine şi la afaceri de peste 130 de milioane de euro.
Odată cu venirea crizei şi cu intrarea pe piaţa locală a retailerilor străini în frunte cu Deichmann, businessul Leonardo a început să piardă teren. Astfel, în a doua parte a anului 2009 Leonardo a intrat în insolvenţă cu datorii totale de 100 de milioane de euro, iar apoi compania a intrat într-un proces de reorganizare ce urma să dureze trei ani. După circa patru ani şi jumătate însă, compania a intrat în faliment. Brandul a fost preluat şi reînviat în 2016 de o altă companie, în spatele căreia se aflau alţi acţionari, dar despre care se spunea la momentul acela că era controlată indirect tot de familia Panea. Este vorba de Leonardo Shoes Market, care nu mai are rezultate financiare din 2017.
Acum, brandul apare operat de Panda Încălţăminte şi Accesorii, o companie deţinută de Maria Panea (98%) şi Ştefan Panea (2%). Firma, fondată în 2003, are afaceri zero în ultimii patru ani pentru care există date publice, respectiv 2016-2019.
Site-ul retailerului Leonardo apare deţinut de Euroteam Transexpres, fosta Leonardo Calzature & Pelleterie. Aceasta figurează ca fiind deţinută de Maricel Relu Păun (95%) şi de Leonardo Trading (5%). Florin Panea e administrator. Această firmă apare înmatriculată în 2019, dar nu are date financiare pe acest an.
Relansarea brandului Leonardo, în plină pandemie, are loc pe o piaţă puternic concurenţială, cu vânzări estimate la 1 mld. euro anual.
Spre deosebire de piaţa de îmbrăcăminte unde domină mărcile internaţionale, aici lupta se dă între nume străine şi locale. Liderul este grupul german Deichmann, urmat de polonezii de la CCC, ambele companii care mizează pe preţuri mici şi volume mari de vânzări. Pe poziţiile următoare sunt companii româneşti precum Otter, Benvenuti, Musette, Anna Cori sau Il Passo, toate poziţionate pe segmentul preţurilor medii şi unele chiar peste medie.
Retailul de încălţăminte a fost puternic afectat de pandemie mai ales că magazinele fizice au fost închise câteva luni în lockdown. Totodată, oamenii au stat mai mult în casă, aşa că nu au investit în încălţăminte.
Leonardo activa înaninte de faliment pe segmentul preţurilor mici anterior, un segment care de regulă poate câştiga teren în perioadele dificile, în care oamenii se uită mai atent la bani şi cheltuieli. Poziţionarea este similară şi acum.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro