Retailerul de modă H&M şi-a înfiinţat o companie cu activitate de IT la Bucureşti
Grupul suedez de modă H&M, unul dintre cei mai importanţi retaileri de profil din lume, a înfiinţat în anul 2022 în România o nouă companie, de această dată una cu activitate de IT.
♦ Există mai mulţi jucători din business care au ales România pentru a-şi deschide centre de IT, cel mai recent exemplu este cel al gigantului din industria cosmetică Estée Lauder.
Grupul suedez de modă H&M, unul dintre cei mai importanţi retaileri de profil din lume, a înfiinţat în anul 2022 în România o nouă companie, de această dată una cu activitate de IT.
H&M Hennes & Mauritz Ro Services SRL a fost fondată în 2022, în luna mai, şi are CAEN-ul (obiectul de activitate) 6202 - Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei.
Firma figurează la aceeaşi adresă ca şi H&M Hennes & Mauritz SRL, compania care operează retailul de modă local. Cele două sunt singurele entităţi juridice pe care suedezii la au în România, conform celui mai nou raport anual al grupului.
„În acest moment, compania este inactivă“, au spus reprezentanţii H&M la solicitarea ZF privind activitatea acestei firme şi planurile pe care grupul le are pentru piaţa locală.
Ei nu au dorit să ofere alte detalii privind scopul şi motivul înfiinţării ei, dar au spus că nu este pentru un centru IT.
Totuşi, există mai mulţi jucători din business care au ales România pentru a-şi deschide centre de IT, cel mai recent exemplu este cel al gigantului din industria cosmetică Estée Lauder. Companiile vin aici pentru că există deja o piaţă dezvoltată şi cu forţă de muncă bine pregătită.
Alte companii care au acelaşi CAEN ca noua firmă a H&M sunt IBM România, Amazon Development Center sau Pentalog România, conform platformei de analiză a companiilor termene.ro.
În ceea ce priveşte entitatea juridică nouă a H&M, compania nu are încă încasări sau angajaţi în 2022, semn că nu a fost încă demarată activitatea.
Pe plan local, H&M a intrat cu operaţiunile de modă în 2011, iniţial cu brandul principal, pentru ca cinci ani mai târziu să aducă şi COS, o marcă poziţionată pe un segment superior de preţ. România este o piaţă relativ nouă pentru suedezii care sunt prezenţi în Polonia şi Cehia din 2003, iar în Ungaria din 2005.
Retailerul de modă a obţinut în 2022 în România afaceri de aproape 977 de milioane de lei, cu 15% mai mari decât în anul anterior, având local 54 magazine offline sub brandul H&M şi două sub numele COS. Ambele mărci sunt operate pe aceeaşi firmă.
Mai mult, suedezii au şi operaţiuni online, atât pentru cele două branduri, cât şi pentru altele pe care nu le au şi în offline în România, mai exacti MOnki, Weekday & Other Stories şi ARKET. Nu este clar dacă aceste vânzări virtuale sunt raportate direct în Suedia, ca în cazul altor grupuri de modă, sau figurează tot pe aceeaşi entitate juridică din România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro