Retailerul francez Auchan lansează o nouă ofertă pentru preluarea rivalului Carrefour

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 06 ianuarie 2022 93 afişări

Retailerul francez Auchan lansează o nouă ofertă pentru preluarea rivalului Carrefour

Retailerul francez Auchan explorează o altă ofertă de preluare a rivalului autohton Carrefour SA, a informat miercuri Bloomberg News, după ce negocierile pentru oferta anterioară au eşuat în octombrie 2021.

Auchan este în discuţii cu o serie de firme de capital privat pentru a întări oferta către Carrefour, a adăugat Bloomberg News.

Atât Auchan, cât şi Carrefour nu şi-au oferit imediat disponibilitatea pentru declaraţii.

Acţiunile Carrefour au crescut miercuri pentru a opta zi consecutiv, cea mai lungă serie din ultimii patru ani. Au câştigat până la 6,6% la Paris şi au crescut cu 3,5% la 5:16 p.m. în capitala Franţei, oferind companiei o valoare de piaţă de aproximativ 13,4 miliarde de euro (15,2 miliarde de dolari).

O combinaţie cu Carrefour ar ajuta Auchan să devină cel mai mare lanţ de hipermarketuri din Franţa şi să-şi consolideze poziţia pe fondul provocărilor din partea rivalilor germani la preţuri mici. Orice tranzacţie ar avea nevoie de sprijinul familiei Moulin, al magnatului brazilian de retail Abilion Diniz şi al acţionarilor de bază ai Carrefour.

Discuţiile Carrefour cu privire la vânzarea către retailerul canadian Alimentation Couche-Tard Inc. s-au prăbuşit la începutul anului 2021, pe fondul opoziţiei puternice din partea guvernului francez. Ulterior, Auchan a încercat să cumpere Carrefour cu aproximativ 21 de euro pe acţiune, sau 16,6 miliarde de euro, dar discuţiie s-au blocat asupra preţului şi structurii, a informat Bloomberg News în octombrie.

Piaţa franceză a alimentelor este pregătită pentru consolidare pe fondul concurenţei atrăgătoare din partea unor retaileri precum Aldi şi Lidl. Liderul, Leclerc SA, are o cotă de piaţă de 22,7%, urmat de Carrefour cu 19,4%, potrivit datelor furnizorilor de cercetare Kantar. Auchan ocupă locul cinci, cu 9,2%.

Provocările cu care se confruntă hipermaketurile includ, de asemenea, nevoia de a spori capacităţile de comerţ electronic. Directorul executiv al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat în noiembrie un plan care include un efort de investiţii digitale de 3 miliarde de euro în următorii patru ani. Anul trecut, cel de-al doilea hipermarket francez a făcut echipă cu gigantul de livrare Uber Technologies Inc şi a luat, de asemenea, o participaţie în start-up-ul de livrare Cajoo.

Potrivit lui Clement Genelot, analist la Bryan Garnier, formatul Auchan şi-a pierdut atractivitatea faţă de clienţi. Luna trecută, brandul familiei Mulliez a zguduit conducerea de top a retailerului, deoarece încearcă să accelereze tranziţia alimentară şi digitală, precum şi procesul de luare a deciziilor.

„Familia Mulliez nu poate repara Auchan singură”, a spus Genelot prin e-mail. „De aceea nu are altă opţiune decât un acord de fuziuni şi achiziţii cu Carrefour”.

O înţelegere între cei doi giganţi din Franţa ar urmă să vină într-un moment delicat, cu mai puţin de patru luni înaintea alegerilor prezidenţiale din aprilie. O combinaţie ar putea duce la reduceri de locuri de muncă din cauza suprapunerilor, declanşând în acelaşi timp controlul antitrust din partea autorităţilor de reglementare.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.