Retailerul online evoMAG vizează extinderea internaţională prin listarea pe Skroutz - marketplace din Grecia - şi consolidarea prezenţei pe marketplace-urile din România. „15% din vânzări vin deja din această linie de business”
Marketplace-ul devine un motor de creştere tot mai important pentru evomag, generând aproximativ 15% din totalul vânzărilor companiei, au transmis reprezentanţii retailerului online printr-un comunicat. Ponderea acestui canal este în creştere susţinută, peste media pieţei, iar compania mizează pe acest model pentru a-şi accelera extinderea atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Pentru 2025, evomag estimează o creştere suplimentară de cel puţin 10% a vânzărilor realizate prin acest segment.
„Marketplace-ul este, în prezent, unul dintre cele mai eficiente şi mai dinamice canale de vânzare din retailul online. Ne permite să ne adresăm rapid unei pieţe mai mari, să ne testăm competitivitatea în timp real şi să valorificăm mai eficient categoriile de produse cu cel mai mare potenţial. În plus, este un canal scalabil, cu costuri controlate, care ne oferă acces la consumatori din pieţe în care nu suntem încă un brand cunoscut, dar unde putem construi încredere prin livrare promptă, stocuri reale şi preţuri competitive. Din perspectiva noastră, marketplace-ul nu este o alternativă la retailul propriu, ci o extensie inteligentă a acestuia – un instrument care adaugă volum, vizibilitate şi feedback”, a spus Mihai Pătraşcu, CEO evomag.
evomag este prezent pe toate platformele majore de tip marketplace din România, precum eMAG, Trendyol, Glovo, Bringo, Tazz şi Decathlon. Compania este deja activă pe eMAG Ungaria şi Bulgaria, iar în curând va finaliza listarea pe Skroutz (cel mai important marketplace din Grecia).
„Extinderea internaţională se face integral din România, prin livrări din depozitul propriu, fără fulfillment local sau stocuri externe. evomag va finaliza până la finalul lunii şi prezenţa pe Trendyol, al doilea marketplace ca importanţă pentru companie.”
Dintre toate pieţele internaţionale în care evomag este activă prin marketplace, Ungaria se dovedeşte a fi cea mai performantă, au mai transmis reprezentanţii companiei.
„Această evoluţie este susţinută atât de maturitatea mai mare a comerţului online în această ţară, cât şi de comportamentul de consum al clienţilor, care valorizează livrarea rapidă şi disponibilitatea produselor în stoc. Rezultatele foarte bune din Ungaria confirmă potenţialul acestui model de extindere regională şi fundamentează strategia evomag de a investi în consolidarea prezenţei pe pieţele vecine.”
Prin marketplace-urile din România evomag se adresează unei baze potenţiale de peste 10 milioane de utilizatori activi de platforme de eCommerce, potrivit estimărilor publice ale celor mai mari marketplace-uri din ţară.
Internaţional, prin eMAG Ungaria, eMAG Bulgaria şi, în curând, Skroutz (Grecia), piaţa potenţială cumulată ajunge la peste 15 milioane de consumatori activi. Astfel, evomag îşi extinde vizibilitatea şi capacitatea de vânzare la un total estimat de peste 25 de milioane de utilizatori din regiune.
Cele mai vândute categorii de produse prin marketplace sunt: telefoane mobile, televizoare, monitoare, electrocasnice mici (SDA) şi produse de îngrijire personală – exact categoriile care performează cel mai bine şi pe site-ul evomag.ro. Diferenţierea faţă de ceilalţi retaileri din marketplace este susţinută prin preţuri competitive, disponibilitatea produselor din stoc propriu şi capacitatea de livrare rapidă.
Echipa dedicată acestui canal este formată din trei specialişti care gestionează listarea, optimizarea şi relaţia cu platformele, susţinuţi logistic de toată infrastructura evomag, au mai spus reprezentanţii evomag.
Ei au adăugat că tendinţele din eCommerce-ul european indică o adopţie accelerată a marketplace-urilor, în special în economiile mature. „Conform estimărilor recente, piaţa online din Europa va continua să crească într-un ritm susţinut în următorii ani, iar marketplace-urile vor avea un rol tot mai important în această evoluţie. În acest context, evomag îşi consolidează infrastructura pentru a răspunde unui volum de vânzări în creştere, generat de acest model de distribuţie.”
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro