Reţeaua de benzinării, restaurante şi hoteluri Ozana din Bistriţa şi-a crescut de aproape cinci ori profitul
Compania Ozana SRL, o afacere cu benzinării, restaurante şi hoteluri controlată de familia Grindean din Bistriţa, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 79,9 mil. lei (16,9), în scădere cu 1% faţă de anul anterior, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.
♦ Compania operează o reţea de 6 benzinării sub brandul Ozana.
Compania Ozana SRL, o afacere cu benzinării, restaurante şi hoteluri controlată de familia Grindean din Bistriţa, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 79,9 mil. lei (16,9), în scădere cu 1% faţă de anul anterior, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. Compania a finalizat anul 2019 cu un profit net de peste 3,6 mil. lei (767.000 de euro), de aproape 5 ori mai mare faţă de anul precedent, şi cu un număr mediu de 81 de angajaţi, conform datelor publice.
Compania operează o reţea de 6 benzinării sub brandul Ozana în judeţul Bistriţa-Năsăud (Bistriţa, Beclean, Susenii Bârgăului, Mititei, Sărmaşu, Feldru), hotelul Ozana de patru stele din municipiul Bistriţa (33 de camere şi 5 apartamente) şi două restaurante, unu în Bistriţa (Rose Garden) şi unu la ieşirea din Beclean (Ozana). Compania Ozana SRL a fost înfiinţată în anul 1992 cu principal domeniu de activitate comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate şi este controlată de antreprenorii Ioan şi Ana Grindean.
În România sunt peste 2.100 de benzinării, conform celor mai recente date. Patru mari companii petroliere (Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL România) acoperă între 80 şi 90% din volume şi peste 75% din numărul de benzinării active pe plan local, comerţul cu carburanţi fiind una dintre cele mai concentrate pieţe din România. Potrivit informaţiilor disponibile, în acest moment mai sunt active pe plan local circa 500-600 de staţii care nu sunt afiliate unui brand.
Deşi ca număr reprezintă cam 25-30% din piaţă, în volume nu înseamnă mai mult de 10%. Pentru că lupta din această piaţă evaluată la 9-10 mld. euro anual este extrem de strânsă, jucătorii din domeniu vin cu idei noi pentru a câştiga clienţi de la concurenţă sau pentru a-i fideliza pe cei existenţi. Pe o piaţă în creştere timidă în volume şi cu puţine motive de a crede că apetitul pentru benzină şi motorină va mai reveni la ritmuri de plus 10% pe an, companiile petroliere caută să-şi consolideze poziţia pe alte segmente, intrând astfel în concurenţă directă cu firme cum sunt cele din HoReCa sau comerţul modern alimentar.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro