Reţeaua de benzinării, restaurante şi hoteluri Ozana din Bistriţa şi-a crescut de aproape cinci ori profitul

Autor: Miruna Diaconu Postat la 10 mai 2020 171 afişări

Compania Ozana SRL, o afacere cu benzinării, restaurante şi hoteluri con­trolată de familia Grindean din Bistriţa, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 79,9 mil. lei (16,9), în scădere cu 1% faţă de anul an­terior, potrivit cal­culelor făcute de ZF pe baza datelor de la Minis­terul Finan­ţelor Publice.

Reţeaua de benzinării, restaurante şi hoteluri Ozana din Bistriţa şi-a crescut de aproape cinci ori profitul

♦ Compania operează o reţea de 6 benzinării sub brandul Ozana.

Compania Ozana SRL, o afacere cu benzinării, restaurante şi hoteluri con­trolată de familia Grindean din Bistriţa, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 79,9 mil. lei (16,9), în scădere cu 1% faţă de anul an­terior, potrivit cal­culelor făcute de ZF pe baza datelor de la Minis­terul Finan­ţelor Publice. Com­pania a finalizat anul 2019 cu un profit net de peste 3,6 mil. lei (767.000 de euro), de aproape 5 ori mai mare faţă de anul precedent, şi cu un număr mediu de 81 de angajaţi, conform datelor publice.

Compania operează o reţea de 6 benzinării sub brandul Ozana în judeţul Bistriţa-Năsăud (Bistriţa, Beclean, Susenii Bârgăului, Mititei, Sărmaşu, Feldru), hotelul Ozana de patru stele din municipiul Bistriţa (33 de camere şi 5 apartamente) şi două restaurante, unu în Bistriţa (Rose Garden) şi unu la ie­şirea din Beclean (Ozana). Compania Ozana SRL a fost înfiinţată în anul 1992 cu principal domeniu de activitate comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine spe­cializate şi este controlată de antre­prenorii Ioan şi Ana Grindean.

În România sunt peste 2.100 de ben­zinării, conform celor mai recente date. Patru mari companii petroliere (Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL România) acoperă între 80 şi 90% din volume şi peste 75% din numărul de benzinării active pe plan local, comerţul cu car­bu­ranţi fiind una dintre cele mai concentrate pieţe din Ro­mâ­nia. Potrivit infor­ma­ţi­­i­lor dis­ponibile, în acest mo­ment mai sunt active pe plan lo­cal circa 500-600 de staţii care nu sunt afiliate unui brand.

Deşi ca număr reprezintă cam 25-30% din piaţă, în volume nu înseamnă mai mult de 10%. Pentru că lupta din această piaţă evaluată la 9-10 mld. euro anual este extrem de strânsă, jucătorii din domeniu vin cu idei noi pentru a câştiga clienţi de la concurenţă sau pentru a-i fideliza pe cei existenţi. Pe o piaţă în creştere timidă în volume şi cu puţine motive de a crede că apetitul pentru benzină şi motorină va mai reveni la ritmuri de plus 10% pe an, companiile petroliere caută să-şi consolideze poziţia pe alte segmente, intrând astfel în concurenţă directă cu firme cum sunt cele din HoReCa sau comerţul modern alimentar.

laurentiu.cotu@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
benzinarii,
bistrita,
restaurante,
hoteluri,
retea

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.