Revolta unui şef de companie: „Românii sunt artişti în a face doar schimbări de formă"
După o lungă perioadă petrecută oferind traininguri în vânzări sau relaţii cu clienţii, Ovidiu Atanasiu a decis să accepte o propunere interesantă: să dezvolte un proiect destinat copiilor şi adolescenţilor. Aşa a luat naştere Success Academy, companie ce se apropie de o cifră de afaceri de 800.000 de lei.
Success Academy a fost fondată în 2016 de către omul de afaceri Ovidiu Atanasiu alături de trei asociaţi. De aproape două decenii, Atanasiu s-a implicat constant în proiecte de dezvoltare a echipelor din zona de business – vânzări, management, relaţii cu clienţii – prin programe de training şi consultanţă. În urmă cu şapte ani, Mirela Ursu (fondator al centrului de pregătire pentru examenele de limba engleză Flying Colours) i-a propus să lanseze împreună un proiect pe zona de dezvoltare a copiilor şi adolescenţilor.
„Am refuzat de fiecare dată, ştiind care este gradul nostru de încărcare în proiectele de business. Pe de altă parte, şi noi primeam semnale de la adulţii pe care îi aveam în sala de training. «Dacă ştiam asta la 14 ani…», ne spuneau. Nu ştiu cum s-au aliniat planetele şi am acceptat.”
În primul an de activitate, cifra de afaceri generată de Success Academy a fost de 200.000 de lei şi a crescut constant: 326.000 de lei în 2017, 462.000 de lei în 2018, iar în primele şase luni ale acestui an a ajuns deja la 395.000 de lei. În ceea ce priveşte profitul, acesta a avut de asemenea o evoluţie crescătoare, de la 10% în primul an la 17% în cel de-al doilea şi 24% în al treilea an. Pentru anul acesta, reprezentanţii businessului se aşteaptă la venituri de 800.000 de lei.
La începuturile businessului, resursele organizatorice precum sălile de training utilate complet şi materialele necesare desfăşurării activităţii le-au fost puse la dispoziţie de către partenerii de la Flying Colours. Investiţiile realizate de-a lungul anilor s-au ridicat la 50.000 de euro, fonduri direcţionate în principal în amenajarea de noi spaţii pentru training, licenţe, materiale, tehnică de calcul şi traininguri. „Am avut un focus continuu pe dezvoltare. Cu experienţa pe care am câştigat-o în 27 de ani de business, am putut anticipa aproape toate momentele care ar fi putut deveni critice. Am ştiut de la început că vom avea un volum foarte mare de informaţie. Ne trebuia organizare. De aceea am investit încă de la început in sisteme de management al clienţilor, al activităţilor. Am investit în sisteme de management al cursanţilor. Am automatizat procesele astfel încât să eficientizăm la maximum efortul şi resursele interne. Am externalizat contabilitatea, marketingul şi IT-ul.”
În prezent, Success Academy are 250 de cursanţi, iar de-a lungul celor patru ani de activitate numărul copiilor şi adolescenţilor care au urmat cursurile acesteia a fost de 400. Grupele de studiu sunt axate pe două programe, structurate pe două niveluri de maturitate: juniori (11-14 ani) şi adolescenţi (15-18 ani). Cel de juniori este structurat pe doi ani de lucru, iar cel de adolescenţi se întinde pe patru ani. Copiii provin din licee de stat sau private şi, în proporţie de 80%, provin din familii în care cel puţin unul dintre părinţi este antreprenor sau corporatist, „deci înţeleg cel mai bine ce facem. Sunt părinţii care înţeleg foarte bine ce înseamnă dezvoltare personală şi leadership. Sunt părinţi care au participat la rândul lor la traininguri şi intuiesc valoarea pe care o aduce programul”.
În ciuda structurii programului, antreprenorul spune că „vârsta este pentru noi doar orientativă. Un copil cu un nivel ridicat de maturitate va intra în programul de adolescenţi chiar dacă vârsta i-ar spune să fie la juniori. Am avut multe situaţii de acest gen, în special la fete, ele fiind mai mature la această vârstă în comparaţie cu băieţii. Ideea este că un copil poate intra la Success Academy la Juniori şi poate absolvi pas cu pas până finalizează anul IV de adolescenţi.”
Preţul cursurilor Succes Academy este apropiat de cel al meditaţiilor cumulat pe un an de zile, mai precis 1.090 de euro/an în cazul cursurilor de juniori, care au câte o sesiune de 2 ore în fiecare weekend, în care au şi şcoală. Programul respectă vacanţele copiilor şi sărbătorile legale libere. Adolescenţii au câte două sesiuni de câte 2 ore săptămânal. Preţul pentru adolescenţi este 1.845 euro/anul de studiu.
Reprezentanţii businessului nu au luat încă o decizie în direcţia unei extinderi, concentrându-se momentan pe consolidare. „Problema pe care o vedem este de a menţine nivelul de calitate. Vrem să ne extindem reţeaua de traineri şi apoi să luăm în calcul deschiderea unei noi filiale în altă zonă geografică.”
Echipa Success Academy este formată din 12 traineri, dintre care jumătate se ocupă de cursurile în limba română, iar ceilalţi şase, de cele în limba engleză. Cursurile academiei se desfăşoară în weekend, iar câştigul trainerilor depinde de numărul sesiunilor susţinute. De pildă, un trainer care susţine într-o zi trei sesiuni de câte 2 ore fiecare, adică 8 zile pline, poate câştiga 1.680 de euro într-o lună. Businessul are şi patru angajaţi pe latura organizatorică şi administrativă.
Cea mai mare provocare în dezvoltarea academiei a fost adaptarea conţinutului la vârsta şi mentalitatea cursanţilor, spune Atanasiu. „Un an de zile am lucrat la asta şi încă mai îmbunătăţim programul. Este un proces dinamic, dar extrem de consumator de timp, energie şi inspiraţie ca să găseşti «formula magică» pentru a ajunge la mintea şi sufletul tinerilor din academie.” De asemenea, adaugă el, o provocare uriaşă a fost şi „găsirea trainerilor care să poată să-şi dea jos mintea de adult şi să se adapteze la copiii cu care lucrăm. Traineri care să nu se mai ia aşa de în serios cum o fac de obicei în trainingurile cu adulţii şi care să se poată poziţiona pe plan egal cu cei tineri.”
A căutat traineri care să aibă experienţă reală de business, dar mai ales care să nu aibă nici cea mai vagă legătură cu atitudinea clasică de profesor, şi asta pentru că „nu poţi să livrezi sesiunile pe principiile clasice ale şcolii“, susţine fondatorul Success Academy. Şi menţinerea contactului permanent cu părinţii a reprezentat un test, însă Atanasiu spune că „avem constant întâlniri cu părinţii, culegem feedback continuu de la ei. Nu putem funcţiona altfel, dacă ne dorim rezultate. 250 de copii înseamnă în mod real 500 de părinţi cu care trebuie să comunici”.
Nu în ultimul rând, provocările vin şi din situaţiile speciale ale tinerilor. „Au probleme diverse. Mari, enorme pentru vârsta lor. La nivel de relaţii, la nivel de rezultate şcolare, la nivel de comunicare, la nivel de încredere de sine. Şi nu se simt ascultaţi. Trebuie să ne facem timp să fim lângă ei şi să le punem atent întrebările astfel încât să îşi conştientizeze situaţia din toate perspectivele şi să aleagă cea mai bună soluţie la problemele lor. Şi cu rezultate clare.” El spune că tinerii din ziua de astăzi vor să înveţe, vor să afle lucruri, sunt conştiincioşi, responsabili, dar pe subiectele ce le ating interesul. Avem în faţă o nouă generaţie, total diferită de cum am fost noi, şi nu ştim cum să ne raportăm la ea. „Nu ştim cum să ne comportăm cu ea, nu ştim să-i înţelegem nevoile şi contextul general în care se dezvoltă. Noi suntem cei care greşim dramatic în relaţia cu ea.”
Pe viitor, planurile de investiţie vizează o serie de studii dedicate problemelor adolescenţilor, deoarece, crede Atanasiu, „orice furnizor de learning îşi sugrumă businessul dacă nu investeşte în zona de research & development. Îşi stoarce piaţa şi apoi observă că nu mai are ce să ofere clienţilor. Multe companii de training şi-au atins astfel pragul de competenţă. Sau de incompetenţă. Se ajunge în blocaj la un anumit moment.”
Când vine vorba de competiţie, Ovidiu Atanasiu spune că activează într-o piaţă foarte fragmentată şi aglomerată. „Sunt zeci, poate sute de furnizori mici de diverse programe pentru copii şi adolescenţi. Conceptul de dezvoltare personală este văzut foarte larg. Astăzi se face dezvoltare personală şi prin excursii în pădure. Prin muzică, balet, pictură, teatru, fotografie sau orice altceva vă vine în minte. Cu certitudine putem include în concept toate activităţile posibile. Noi ne-am poziţionat diferit prin tot ceea ce facem. Promisiunea noastră este să dezvoltăm tinerii în zonele cerute de trecerea lor spre maturitate.”
În opinia lui Atanasiu, mediul academic românesc nu va trece în viitor prin vreo schimbare de fond. „Românii sunt artişti în a face doar schimbări de formă, de tipul clasa 0 se va numi de acum clasa I şi clasa a XII-a devine clasa a XIII-a. De aceea, nu cred că vom vedea schimbări spectaculoase”, concluzionează el.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro