Revoluţia pieţei muncii pleacă din Japonia: O mare companie comercială dă mână liberă angajaţilor să se lanseze pe YouTube şi nu numai pentru a-şi îngroşa conturile

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 06 februarie 2023 48 afişări

Revoluţia pieţei muncii pleacă din Japonia: O mare companie comercială dă mână liberă angajaţilor să se lanseze pe YouTube şi nu numai pentru a-şi îngroşa conturile

Mitsui & Co a relaxat restricţiile privind joburile secundare, pentru ale permite angajaţilor să urmeze şi alte cariere, cum ar fi cea de youtuber, pentru a păstra angajaţii tineri, care cer un program de lucru şi reguli mai flexibile, scrie Bloomberg.

„Mitsui & Co a ridicat interdicţia privind joburile secundare şi va permite de acum angajaţilor săi să câştige bani şi în altă parte”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, a treia ca mărime din ţară.

Măsura adoptată reflectă o tendinţă a companiilor de a se conforma în ceea ce priveşte implementarea unor condiţii de muncă mai flexibile, pentru a atrage forţa de muncă tânără, atât de necesară într-o ţară în care declinul demografic s-a accentuat puternic.

„După ce am implementat politicile privind munca de la distanţă şi programul de lucru flexibil, am considerat că este momentul pentru a face şi mai mult, aşa încât angajaţii să  se poată axa atât pe carieră cât şi pe a învăţa şi experimenta noi moduri de lucru”, au precizat reprezentanţii companiei într-un comunicat.

Printre side-joburile agreate de Mitsu&Co se numără coaching-ul, cariera în YouTube sau cea artistică, precum şi antreprenoriatul în domeniul tech.

Potrivt celui mai recent raport al companiei angajaţii câştigă aproximativ 14,8 mil. yeni sau 114.000 de dolari pe an.

Marile companii comerciale, inclusiv conglomeratele precum Mitsubishi au o influenţă uriaşă în Japonia, datorită intereselor lor comerciale care acoperă mai multe sectoare, cum ar fi mărfurile şi produsele de consum.

De asemenea, acestea au reuşit să atragă investitori foarte importanţi, Berkshire Hathaway a lui Warren Buffet deţinând 6,6% din Mitsui.

Totodată, aceste companii sunt vânate mai ales absolvenţii de facultate datorită salariilor mari şi  siguranţei locului de muncă.  Ele au fost rampe de lansare pentru unii oameni de afaceri de succes, printre care Takeshi Niinami, un fost angajat al Mitsubishi, care este în prezent preşedintele gigantului de băuturi alcoolice Suntory Holdings Ltd

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
companie,
japonia,
lansare,
youtube,
conturi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.