Rezultatele micilor investitori americani: AMC, companie aflată aproape de faliment anul trecut, valorează în prezent mai mult decât jumătate din societăţile incluse în indicele S&P 500. Pierderile short sellerilor ajung la 4,5 mld. dolari
Creşterile pe care le-au înregistrat acţiunile lanţului de cinematografe AMC Entertainment Holdings au poziţionat compania în rândurile unora dintre cele mai valoroase firme la nivel mondial, scrie Bloomberg.
Compania, aflată anul trecut mai aproape de faliment decât de următoarea etapă a dezvoltării, a raportat rezultate tot mai bune în ultimele luni. Acţiunile au crescut miercuri cu peste 95%, rezultând într-o capitalizare de piaţă care a depăşit la un moment dat 31 de miliarde de dolari. Noua valoare depăşeşte jumătate din societăţile include în indicele bursier S&P 500.
AMC valorează acum mai mult decât operatorul aerian Delta Air Lines şi grupul alimentar Tyson Foods, în ciuda estimărilor conform cărora compania va obţine o fracţiune din veniturile celor două firme.
În contextul în care criza provocată de Covid-19 a închis cinematografele în majoritatea ţărilor la nivel global, valoarea de piaţă a AMC s-a situat anul trecut în dreptul sumei de 500 de milioane de dolari.
Însă la începutul lui 2021, compania a câştigat popularitate datorită investitorilor din retail prezenţi pe grupul de Reddit WallStreetBets, care au plasat pariuri pe acţiunile vândute în lipsă (short selling) de marile fonduri de hedging din Statele Unite. Ulterior, AMC a încheiat o rundă de investiţii de 230 de milioane de dolari prin intermediul creditorului Mudrick Capital Management.
În prezent, capacitatea short sellerilor de a îndura este pusă din nou la încercare pe măsură ce micii investitori continuă să alimenteze aşa-numitele „meme stocks”. Cel puţin pe hârtie, pierderile suportate de short selleri ajung la 4,5 miliarde de dolari.
„Majoritatea short sellerilor s-au bucurat să se confrunte cu noile serii de scăderi în speranţa că investitorii din retail vor clipi primii, iar pierderile nu se vor materializa. Se pare că strategia nu pare să funcţioneze”, spune Peter Hillerberg, cofondator al furnizorului de servicii de analiză Ortex.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro