România are o singură rută feroviară care depăşeşte viteze de peste 90 de kilometri pe oră, în timp ce trenurile dintre marile oraşe nu trec de 60 de kilometri pe oră
Trenul Bucureşti – Constanţa este singurul din ţară care ajunge la viteze de 90 până la 120 de kilometri pe oră, în timp ce marile oraşe ale ţării sunt conectate pe rute feroviare unde viteza nu depăşeşte 60 de kilometri pe oră, potrivit unui raport al Comisiei Europene.
Trenul Bucureşti – Constanţa este singurul din ţară care ajunge la viteze de 90 până la 120 de kilometri pe oră, în timp ce marile oraşe ale ţării sunt conectate pe rute feroviare unde viteza nu depăşeşte 60 de kilometri pe oră, potrivit unui raport al Comisiei Europene.
„Statele membre din nord-vest au cea mai mare pondere a conexiunilor feroviare mai rapide de 90 km/h şi doar câteva oraşe fără conexiune feroviară. Reţeaua feroviară este mai puţin dezvoltată în statele membre de est, fără legături cu viteze peste 150 km/h şi o viteză pe şină sub 60 km/h. În plus, 1 din 5 perechi de oraşe în est nu are nicio legătură feroviară“, se arată în raportul Comisie Europene.
Anul trecut, reţeaua feroviară locală număra 10.615 km de cale ferată, dintre care doar 4.032 km erau electrificaţi. Reţeaua a numărat anul trecut kilometri în minus de cale ferată, având în vedere că în 2018 existau 10.765 kilometri de cale ferată, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro