România livrează 1 milion de perechi de pantofi la vecinii unguri şi încasează 24 milioane de dolari
Ungaria importă pantofi în valoare de 637 mil. dolari, iar România este a cincea cea mai importantă „sursă“ de încălţări.
România trimite circa un milion de perechi de pantofi către Ungaria, ţara vecină care are o populaţie de două ori mai puţin numeroasă, dar un salariu mediu net aproape dublu faţă de cei 640 de euro net lunar pe plan local.
Acest stat importă anual 111 milioane de perechi de pantofi în valoare de 637 mil. dolari. România e responsabilă pentru 4% din valoare şi 1% din volum, ceea ce înseamnă că preţul mediu al pantofilor ce provin din România este peste medie, de chiar patru ori mai mare. Mai exact, o pereche de încălţări „made in Romania“ costă în medie 24 de dolari, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza raportului anual al World Footwear.
Preţul este printre cele mai mari, aproape de cel din Germania şi de circa trei ori şi jumătate peste preţul de import al pantofilor din Cehia. Preţul mediu de import este de sub 6 dolari.
Piaţa locală este a cincea cea mai importantă sursă de importuri pentru Ungaria, după Germania şi Austria, urmate fiind de Italia şi Cehia, arată cel mai nou raport al World Footwear ce analizează importul şi exportul de încălţăminte de la nivel mondial.
„La fel ca alte state europene, Ungaria este un hub de comerţ pentru ţările vecine. Atât importurile, cât şi exporturile au crescut puternic în 2018, în industria de încălţăminte fiind înregistrat un deficit minor“, potrivit aceleiaşi surse.
România a exportat în 2018 pantofi în valoare de aproape 1,1 mld. dolari, un nivel relativ constant în ultimii ani. Încălţările „made in Romania“ iau în special drumul Occidentului, pe când consumatorii locali cumpără în special pantofi produşi în Polonia şi China.
România este unul dintre cei mai mari producători de încălţăminte din UE, însă exporturile acestui stat au stagnat în ultimul deceniu, cu uşoare variaţii de la an la an. În ultimii cinci ani au scăzut exporturile către toate pieţele importante din UE, produsele româneşti orientându-se către Turcia, spun analiştii World Footwear.
Piaţa locală rămâne dependentă de statele membre, mai exact primii cinci parteneri comerciali - Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa - acoperind circa 85% din totalul exporturilor în valoare. Dacă în industria textilă suntem cunoscuţi ca producători în lohn şi concurăm ca preţuri de producţie cu ţări asiatice, pe piaţa de încălţăminte România este văzută ca un producător de pantofi de lux, în special de piele. De aceea, preţul mediu de export e de aproape 24 de dolari, printre cele mai mari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro