Românilor le place luxul când merg în vacanţe în străinătate: „Polonezii vin şi mănâncă din sacoşe, ungurii nu vor nici măcar mic dejun, francezii vor să fie totul cât mai ieftin. Turiştii din România vor să vină la patru stele, la cinci stele, la all inclusive, la ultra all inclusive”

Autor: Ramona Cornea Postat la 25 septembrie 2024 90 afişări

Turiştii români aleg vacanţe scumpe când merg în străinătate, la hoteluri de patru-cinci stele, spre deosebire de turiştii din alte ţări europene, care ţin mai mult la un preţ mic.

Românilor le place luxul când merg în vacanţe în străinătate: „Polonezii vin şi mănâncă din sacoşe, ungurii nu vor nici măcar mic dejun, francezii vor să fie totul cât mai ieftin. Turiştii din România vor să vină la patru stele, la cinci stele, la all inclusive, la ultra all inclusive”

„Turiştii din România sunt cei care îşi achiziţionează cele mai scumpe vacanţe.”

Turiştii români aleg vacanţe scumpe când merg în străinătate, la hoteluri de patru-cinci stele, spre deosebire de turiştii din alte ţări europene, care ţin mai mult la un preţ mic.

„Avem feedback de la partenerii din Bulgaria, care au, de exemplu, turişti de pe mai multe pieţe, pieţele nordice, Polonia, Ungaria, mai veneau francezi, nemţi. Turiştii din România sunt cei care îşi achiziţionează cele mai scumpe vacanţe. Polonezii vin şi mănâncă din sacoşe, ungurii nu vor nici măcar mic dejun, francezii vor doar mic dejun, să fie totul cât mai ieftin. Turiştii din România vor să vină la patru stele, la cinci stele, la all inclusive, la ultra all inclusive. Acesta este specificul nostru, al românilor, vrem să ne simţim bine şi plătim pentru asta. Ceilalţi sunt foarte reţinuţi la a cheltui”, a spus Lucian Bădîrcea, CEO al agenţiei de turism IRI Travel, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la Nisipurile de Aur, în Bulgaria.

Florin Paraschiv, development manager în cadrul IRI Travel, pune alegerile mai scumpe ale românilor pe seama creşterii nivelului de trai şi pe schimbarea stilului de viaţă pentru unii dintre turiştii români.

 „Noi vedem că vânzările sunt mai mari pe hotelurile de patru - cinci stele şi mai mici pe hotelurile de două şi trei stele faţă de acum trei - patru ani. În primul rând, creşte nivelul de trai, românii au mai mulţi bani, asta e clar, mai ales în condiţiile în care în ultimii ani au avut creşteri de preţuri pe toate destinaţiile şi este clar că trebuie să ai o posibilitate financiară ca să poţi merge la un hotel de cinci stele cu condiţii foarte bune. În al doilea rând, crescând numărul de călătorii, este clar că creşte oarecum educaţia turiştilor, creşte dorinţa lor de a avea un confort deosebit şi de a vedea lucruri noi”, a spus el în cadrul conferinţei citate.

Destinaţiile foarte căutate de turiştii din România sunt Bulgaria, Antalia, destinaţii la care se caută conceptul ăsta de servicii în cadrul hotelului şi jurul hotelului.

„Treptat treptat apar destinaţii noi unde nu avem neapărat conceptul de all inclusive, dar deocamdată cererea în România este în această zonă de all inclusive. Cele mai făcute destinaţii ale românilor sunt exact cele care au servicii all inclusive şi hoteluri care oferă o paletă foarte mare de servicii în cadrul hotelului care sunt Bulgaria, Turcia, Egipt, Tunisia”, a mai spus Florin Paraschiv.

Anul acesta, agenţia de turism IRI Travel a înregistrat o creştere de 41% a vânzărilor totale şi o creştere cu 29% a numărului de turişti, faţă de 2023,

„Avem o creştere de peste 40% a vânzărilor totale raportate în 2024 versus 2023, în condiţiile în care şi anul trecut am avut creşteri de peste 60% în 2023 faţă de 2022. Suntem într-o creştere continuă a numărului de rezervări, a cifrei afaceri şi a numărului de turişti pe care îi trimitem în vacanţă”, a spus Lucian Bădîrcea.

Conform datelor de la agenţia de turism, cererea turiştilor români pentru vacanţele în Bulgaria a crescut, anul acesta, cu 39 %, pentru România a crescut cu 29%, iar pentru Turcia şi Grecia este o creştere mult mai mare, de 83-84%. În topul preferinţelor turiştilor români este staţiunea Nisipurile de Aur, urmată de Sunny Beach, Albena, Obzor şi Kavarna.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.