Românul care a creat lanţul de restaurante care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s vrea să îşi demonstreze talentul chiar acasă la competitori, în SUA. Care este planul său

Autor: Ioana Matei Postat la 24 august 2024 80597 afişări

Românul care a creat lanţul de restaurante care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s vrea să îşi demonstreze talentul chiar acasă la competitori, în SUA. Care este planul său

Vineri, 13 pare să fie o zi norocoasă pentru tânărul antreprenor Lucian Florea, care în această zi, în iulie, în urmă cu cinci ani, sărbătorea Ziua Internaţională a Cartofilor Prăjiţi cu lansarea unui brand românesc pe o piaţă dominată în general de branduri cu origini americane. Va fi însă suficient de norocos tânărul antreprenor pentru ca Fryday să îi cucerească pe americani şi la ei acasă?

„Primii ani din viaţă mi i-am petrecut printre tarabele din bazarul din Suceava, unde am cunoscut antreprenoriatul la firul ierbii. Era o etică a vremurilor respective, un respect reciproc care mi-a insuflat anumite valori şi care m-a făcut să-mi doresc să continui în această direcţie. Nu am fost adeptul meseriilor clasice sau al unui program fix. Pentru mine, antreprenoriatul îţi oferă libertatea de a decide şi de a scala. Sky is the Limit, cum se spune, dar asta depinde foarte mult de industria în care activezi. Acesta este unul dintre motivele pentru care am trecut de la retail la HoReCa”, descrie Lucian Florea, în câteva cuvinte, viziunea sa asupra antreprenoriatului, conturată de amintirile sale din copilărie. Şcolit la taraba din bazar a tatălui său, la nici 21 de ani şi-a deschis prima sa afacere, un magazin de piese auto în oraşul natal. 

La 30 de ani, avea setate deja ambiţiile de expansiune pentru cel de al doilea business al său, lanţul de restaurante tip Quick Service Restaurants (QSR) Friday: „Am considerat că am maturitatea necesară pentru a intra într-un business de anvergură. Eram oarecum, să zic aşa, rodat, după aproape 10 ani de business şi aveam capacitatea să discern şi să înţeleg foarte clar anumiţi termeni esenţiali în business”.

În 2023, acesta este format din 8 restaurante, iar până la finalul anului antreprenorul previzionează afaceri de 14 milioane de euro. 

Ce urmează pentru business? Expansiunea este prioritatea lui Lucian Florea, atât în ţară, cât şi în afara ei: „Vreau să dezvolt conceptul şi în alte oraşe din ţară, poate şi în afara României”. Şi-au propus ca anul acesta să deschidă trei restaurante – în Bucureşti. Cluj şi Constanţa; iar pe lista de anul viitor au până la 12 restaurante (dintre care, spune antreprenorul, aproape patru sunt contractate deja). „Vom avea patru drive trough-uri dintre cele 12 restaurante, ceea ce ne va duce într-o poziţie destul de interesantă de a fi următorul concept după McDonald’s ca număr de restaurante de acest tip.   

Ambiţiile lui Lucian Florea depăşesc însă ambiţiile bătrânului continent şi vizează şi Arabia Saudită, unde vede un potenţial mare, cât şi  America, prin deschiderea de flag ship store-uri:  „Vrem să mergem acasă la americani, să ne demonstrăm talentul şi acolo.”

Citiţi pe larg povestea antreprenorului Lucian Florea în ediţia tipărită BUSINESS Magazin, într-o serie de articole dedicate aniversării de 20 de ani a revistei. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
creare,
kfc,
lupta,
mcdonald's,
plan

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.