Rus: Absorbţia fondurilor europene prin POS-T a depăşit 50%. Pentru 2015 estimăm un nivel de 90%
Rata de absorbţie a fondurilor europene prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) 2007 - 2013 a ajuns la 51,3%, afirmă ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care se aşteaptă la depăşirea pragului de 90% în 2015, un "an de foc" pentru lucrările de infrastructură.
"La 25 noiembrie 2014, Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) a înregistrat o rată de absorbţie a fondurilor europene de 51,38% din totalul bugetului pe 2007-2013. Asta este o realizare, pentru că s-a plecat de la procente foarte mici de absorbţie. (...) Anul viitor cred că vom reuşi să absorbim, cu un efort mare investiţional şi de lucrări efectuate, 90% din ceea ce avem alocat. Poate chiar vom depăşi 90%", a spus Rus, într-o conferinţă de presă.
El a afirmat că în prezent sunt în evaluare oferte pentru studii de fezabilitate necesare mai multor proiecte.
"Anul viitor va fi un an de foc pe infrastructură, şi rutieră, şi feroviară, şi aeriană şi navală, cu foarte multe probleme de rezolvat", a adăugat Rus.
Potrivit informaţiilor furnizate de Ministerul Transporturilor, din totalul bugetului POS-T aprobat pentru perioada 2007-2013, de 4,28 miliarde euro, până în prezent au fost autorizate cheltuieli în valoare de 2,2 miliarde euro.
Până la finele acestui an rata de absorbţie estimată va fi de aproximativ 56%, adică 1,022 miliarde euro, valoarea cumulată a sumelor absorbite din exerciţiul bugetar 2007-2013 totalizând 2,4 miliarde euro.
Rata de absorbţie a fondurilor structurale a evoluat de la 10,7% în anul 2012 la 32,2% în anul 2013.
Pentru anul 2015, ţinta stabilită este de aproximativ 1,5 miliarde euro, ceea ce va conduce la o rată de absorbţie estimată de peste 90% şi o valoare autorizată a cheltuielilor de aproximativ 3,9 miliarde euro.
Cei mai importanţi beneficiari ai POS-T sunt CNADNR (absorbţie de aproape 70% la finele acestui an din cei 2,26 miliarde euro alocaţi), CFR SA (absorbţie de 54% în 2014) şi Metrorex (20%).
Printre măsurile vizate pentru anul viitor se numără includerea la finanţare a unor proiecte noi de infrastructură, precum tronsoanele de autostradă Suplacu de Barcău - Borş şi Nădăşelu - Gilău, şi a tronsoanelor de magistrală de metrou M1 şi M3, continuarea procesului de achiziţionare de utilaje de deszăpezire şi al procesului de fazare a proiectelor ca o soluţie pentru a asigura transferul finanţării proiectelor din perioada de programare 2007-2013 în intervalul 2014-2020.
În plus, se urmăreşte îmbunătăţirea capacităţii administrative a autorităţii de management şi a beneficiarilor, începerea implementării unor proiecte de infrastructură (autostrada Lugoj - Deva, cu loturile 2,3 şi 4, autostrada Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş, autostrada Sebeş - Turda şi reabilitarea liniei de cale ferată Radna - Gurasada - Simeria), precum şi pregătirea portofoliului de proiecte pentru perioada de programare 2014-2020.
Versiunea revizuită a Master Planului General de Transport va fi prezentată până la 15 decembrie în Guvern, în primă lectură, Executivul urmând să decidă dacă acesta va fi adoptat sub forma unui proiect de lege pentru dezvoltarea infrastructurii de transport sau va fi adoptat prin HG.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro