Scandalul Boeing 737 MAX. WSJ: Boeing ia în calcul suspendarea sau reducerea producţiei avionului
Boeing are în vedere suspendarea sau reducerea producţiei modelului 737 MAX, pe fondul incertitudinii în creştere a revenirii în circulaţie a avionului, o decizie urmând a fi anunţată în această săptămână, anunţă Wall Street Journal.
Administraţia Boeing consideră întreruperea producţiei ca fiind cea mai viabilă dintre opţiuni, în urma întâlnirii de duminică a consiliului de administraţie. Ideea opririi producţiei vine la câteva zile după ce autorităţile de reglementare din SUA au avertizat gigantul aerospaţial că şi-ar fi stabilit aşteptări nerealiste în legătură cu momentul în care avionul va avea voie să zboare din nou.
O nouă reducere a producţiei, după cea din aprilie, ar majora costurile lui Boeing şi ar afecta rezultatele financiare, în condiţiile în care cheltuielile fixe ar fi distribuite pe mai puţine avioane. De asemenea, măsura ar putea duce la reduceri de locuri de muncă şi la apariţia unor probleme în întreaga industrie aero globală, precum şi pentru companiile aeriene lovite deja de interzicerea zborurilor flotei globale de aproximativ 800 de avioane.
Autorităţile de reglementare au interzis zborurile cu 737 MAX în martie, după prăbuşirea din Etiopia, al doilea accident pentru avion, la cinci luni după cel din Indonezia. Accidentele au luat în total 346 de vieţi.
Boeing a spus în octombrie că ar putea recurge la o îngheţare a producţiei sau o reducere suplimentară, dacă aprobarea corecţiilor software pentru controlul zborului şi modificările din procesul de instruire a piloţilor se extind până în 2020.
Deliberările consiliului de administraţie, programate până luni, vin după o întâlnire, săptămâna trecută, între şeful Boeing, Dennis Muilenburg, şi şeful Administraţiei Aviaţiei Federale, Steve Dickson, discuţie care a resetat calendarul pentru certificare până în februarie sau mai târziu.
Boeing a semnalat oficialilor aviaţiei din SUA săptămâna trecută că anticipează un anunţ legat de producţie în această săptămână.
Nu au fost prevăzute disponibilizări imediate ale angajaţilor, au spus surse din companie, din cauza închiderii programată anterior a fabricii de asamblare 737 din Renton, pentru sărbătorile de Crăciun şi Anul Nou. Pauzele de vacanţă durează de obicei aproximativ două săptămâni.
Orice modificări ale producţiei MAX ar putea avea implicaţii semnificative pentru economia Statelor Unite. Incapacitatea Boeing de a livra aeronava în perioada interzicerii zborurilor a afectat deja deficitul comercial al naţiunii.
Un purtător de cuvânt al lui Boeing a declarat că firma continuă să lucreze îndeaproape cu FAA şi cu autorităţile de reglementare globale pentru revenirea în siguranţă a MAX, adăugând: „Vom continua să evaluăm deciziile asupra producţiei bazate pe calendarul şi condiţiile de revenire a zborurilor, care se vor baza pe aprobările autorităţilor de reglememtare şi pot varia în funcţie de jurisdicţie. "
Boeing a prevăzut deja 3,6 miliarde de dolari pentru a acoperi costurile de producţie suplimentare şi 6,1 miliarde de dolari pentru compensaţia clienţilor.
Lanţul global al furnizorilor MAX implică aproximativ 600 de firme, plus sute de subcontractori mai mici. Companiile implicate au declarat că Boeing le-a oferit asistenţă, prin înlesniri la plată şi extinderea capitalului de lucru.
Cei mai mulţi furnizori MAX şi-au redus producţia în concordanţă cu actuala producţie a Boeing, care a permis unora dintre producători să recupereze blocajele de producţie.
Boeing a redus producţia lunară de 737 la 42 de aparate, de la 52 în aprilie. Executivii companiei au spus în octombrie că speră să reia livrările în trimestrul IV şi să elimine întârzierile până la sfârşitul anului viitor. Unii directori de companii aeriene şi din industrie au apreciat că recuperarea întârzierilor ar putea dura doi ani. Boeing plănuise să majoreze producţia la 57 de avioane pe lună până la sfârşitul anului 2020.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro