Schimbare majoră la conducerea Nike: John Donahoe se retrage, în timp ce Elliott Hill va reveni la cârmă pentru a revitaliza gigantul sportiv după performanţele financiare slabe din ultimul an
Directorul executiv al Nike, John Donahoe, se va retrage luna viitoare, într-o schimbare bruscă de conducere, pe fondul unor performanţe financiare slabe pentru cel mai mare producător de echipament sportiv din lume, scrie Financial Times.
Consiliul de administraţie al Nike a anunţat joi că Elliott Hill, un veteran al companiei care a ocupat funcţia de preşedinte al pieţei de consum înainte de a se retrage în 2020, va reveni în funcţia de CEO pe 14 octombrie.
După anunţul acestei schimbări, acţiunile Nike au crescut cu aproape 10%.
Donahoe, care anterior a lucrat la Bain Consulting şi eBay, a preluat conducerea Nike în ianuarie 2020. La început, el a fost apreciat pentru modul în care a gestionat brandul pe timpul pandemiei de coronavirus şi pentru accelerarea tranziţiei către vânzările directe către consumatori.
Cu toate acestea, în ultimele luni, Nike a pierdut cotă de piaţă în favoarea unor competitori, precum On şi Hoka, şi a redus previziunile financiare în iunie, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a acţiunilor companiei.
Donahoe, în vârstă de 64 de ani, a declarat că „este clar că acum este momentul potrivit pentru o schimbare în conducere, Elliott fiind persoana ideală.”
Hill, în vârstă de 60 de ani, originar din Austin, Texas, şi-a început cariera de 32 de ani la Nike ca stagiar, ocupând ulterior funcţii în vânzări şi conducând operaţiunile comerciale şi de marketing pentru Nike şi mărcile Jordan.
Phil Knight, co-fondatorul şi acţionarul majoritar al Nike, i-a mulţumit lui Donahoe pentru contribuţiile sale şi a afirmat că experienţa lui Hill în cadrul brandului este „exact ceea ce compania necesită în prezent.”
Acţiunile Nike au scăzut cu 20% în iunie, după ce compania a avertizat asupra scăderii cererii pentru produsele sale de bază. Nike a recunoscut că strategia sa de a pune accent pe vânzările online în timpul pandemiei, în detrimentul partenerilor de retail şi angros, a fost prea agresivă.
Analiştii de pe Wall Street şi-au exprimat îndoielile cu privire la faptul că Donahoe, un fost consultant şi executiv din domeniul tehnologiei, era liderul potrivit pentru un brand tradiţional de consum, precum Nike. Deşi compania a atins anul trecut obiectivul de 50 de miliarde de dolari venituri anuale, Donahoe a fost criticat pentru lipsa de inovaţie în produse şi pentru eşecul de a dezvolta modele de pantofi mai atractive şi inovatoare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro