Schimbare majoră la conducerea Nike: John Donahoe se retrage, în timp ce Elliott Hill va reveni la cârmă pentru a revitaliza gigantul sportiv după performanţele financiare slabe din ultimul an

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 20 septembrie 2024 4 afişări

Schimbare majoră la conducerea Nike: John Donahoe se retrage, în timp ce Elliott Hill va reveni la cârmă pentru a revitaliza gigantul sportiv după performanţele financiare slabe din ultimul an

Directorul executiv al Nike, John Donahoe, se va retrage luna viitoare, într-o schimbare bruscă de conducere, pe fondul unor performanţe financiare slabe pentru cel mai mare producător de echipament sportiv din lume, scrie Financial Times.

Consiliul de administraţie al Nike a anunţat joi că Elliott Hill, un veteran al companiei care a ocupat funcţia de preşedinte al pieţei de consum înainte de a se retrage în 2020, va reveni în funcţia de CEO pe 14 octombrie.

După anunţul acestei schimbări, acţiunile Nike au crescut cu aproape 10%.

Donahoe, care anterior a lucrat la Bain Consulting şi eBay, a preluat conducerea Nike în ianuarie 2020. La început, el a fost apreciat pentru modul în care a gestionat brandul pe timpul pandemiei de coronavirus şi pentru accelerarea tranziţiei către vânzările directe către consumatori.

Cu toate acestea, în ultimele luni, Nike a pierdut cotă de piaţă în favoarea unor competitori, precum On şi Hoka, şi a redus previziunile financiare în iunie, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a acţiunilor companiei.

Donahoe, în vârstă de 64 de ani, a declarat că „este clar că acum este momentul potrivit pentru o schimbare în conducere, Elliott fiind persoana ideală.”

Hill, în vârstă de 60 de ani, originar din Austin, Texas, şi-a început cariera de 32 de ani la Nike ca stagiar, ocupând ulterior funcţii în vânzări şi conducând operaţiunile comerciale şi de marketing pentru Nike şi mărcile Jordan.

Phil Knight, co-fondatorul şi acţionarul majoritar al Nike, i-a mulţumit lui Donahoe pentru contribuţiile sale şi a afirmat că experienţa lui Hill în cadrul brandului este „exact ceea ce compania necesită în prezent.”

Acţiunile Nike au scăzut cu 20% în iunie, după ce compania a avertizat asupra scăderii cererii pentru produsele sale de bază. Nike a recunoscut că strategia sa de a pune accent pe vânzările online în timpul pandemiei, în detrimentul partenerilor de retail şi angros, a fost prea agresivă.

Analiştii de pe Wall Street şi-au exprimat îndoielile cu privire la faptul că Donahoe, un fost consultant şi executiv din domeniul tehnologiei, era liderul potrivit pentru un brand tradiţional de consum, precum Nike. Deşi compania a atins anul trecut obiectivul de 50 de miliarde de dolari venituri anuale, Donahoe a fost criticat pentru lipsa de inovaţie în produse şi pentru eşecul de a dezvolta modele de pantofi mai atractive şi inovatoare.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.