Schimbare radicală: Google s-a decis să nu mai elimine cookie-urile din browserul Chrome

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 23 iulie 2024 32 afişări

Într-o schimbare majoră de strategie, gigantul american Google a îngropat planul de eliminare a cookie-urilor din browserul Chrome - după patru ani de eforturi, întârzieri şi dezacorduri cu industria publicitară, scrie Wall Street Journal.

Schimbare radicală: Google s-a decis să nu mai elimine cookie-urile din browserul Chrome

Într-o schimbare majoră de strategie, gigantul american Google a îngropat planul de eliminare a cookie-urilor din browserul Chrome - după patru ani de eforturi, întârzieri şi dezacorduri cu industria publicitară, scrie Wall Street Journal.

Decizia de a păstra tehnologia de urmărire omniprezentă cunoscută sub numele de "cookie-uri" în Chrome vine după o serie de obstacole, întrucât atât companiile de publicitate digitală, cât şi autorităţile de reglementare au criticat planul şi tehnologiile de înlocuire a cookie-urilor propuse de Google.
Utilizatorii Chrome pot deja opta pentru blocarea cookie-urilor în setările browserului.
Acum, în loc să le elimine, Google le va oferi utilizatorilor o solicitare pentru a decide dacă doresc să activeze sau să dezactiveze cookie-urile, conform declaraţiei autorităţii de reglementare a confidenţialităţii din Regatul Unit, care a supravegheat planul Google de blocare a cookie-urilor.

"Recunoaştem că această tranziţie necesită eforturi semnificative din partea multor participanţi şi va avea un impact asupra editorilor, agenţiilor de publicitate şi a tuturor celor implicaţi în publicitatea online," a scris Anthony Chavez, vicepreşedintele Google Privacy Sandbox, pe blogul companiei.

"În lumina acestui fapt, propunem o abordare actualizată care pune în prim plan alegerea utilizatorului... Discutăm această nouă direcţie cu autorităţile de reglementare şi vom colabora cu industria pe măsură ce implementăm acest plan."
Google a anunţat pentru prima dată planul de eliminare a cookie-urilor în 2020, afirmând că va face acest lucru în decurs de doi ani pentru a ajuta la protejarea confidenţialităţii utilizatorilor în timpul navigării pe internet. Agenţiile de publicitate au obiectat, susţinând că planul Google de înlocuire a cookie-urilor i-ar forţa să îşi reorienteze cheltuielile către produsele de publicitate digitală ale gigantului de căutare.

 

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 15 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:15
01:15
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Ne luăm adio de la săptămâna de lucru de cinci zile? Ce experimentează mai nou companiile din întreaga lume?