Schimbare radicală: Google s-a decis să nu mai elimine cookie-urile din browserul Chrome

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 23 iulie 2024 31 afişări

Într-o schimbare majoră de strategie, gigantul american Google a îngropat planul de eliminare a cookie-urilor din browserul Chrome - după patru ani de eforturi, întârzieri şi dezacorduri cu industria publicitară, scrie Wall Street Journal.

Schimbare radicală: Google s-a decis să nu mai elimine cookie-urile din browserul Chrome

Într-o schimbare majoră de strategie, gigantul american Google a îngropat planul de eliminare a cookie-urilor din browserul Chrome - după patru ani de eforturi, întârzieri şi dezacorduri cu industria publicitară, scrie Wall Street Journal.

Decizia de a păstra tehnologia de urmărire omniprezentă cunoscută sub numele de "cookie-uri" în Chrome vine după o serie de obstacole, întrucât atât companiile de publicitate digitală, cât şi autorităţile de reglementare au criticat planul şi tehnologiile de înlocuire a cookie-urilor propuse de Google.

Utilizatorii Chrome pot deja opta pentru blocarea cookie-urilor în setările browserului.

Acum, în loc să le elimine, Google le va oferi utilizatorilor o solicitare pentru a decide dacă doresc să activeze sau să dezactiveze cookie-urile, conform declaraţiei autorităţii de reglementare a confidenţialităţii din Regatul Unit, care a supravegheat planul Google de blocare a cookie-urilor.

"Recunoaştem că această tranziţie necesită eforturi semnificative din partea multor participanţi şi va avea un impact asupra editorilor, agenţiilor de publicitate şi a tuturor celor implicaţi în publicitatea online," a scris Anthony Chavez, vicepreşedintele Google Privacy Sandbox, pe blogul companiei. "În lumina acestui fapt, propunem o abordare actualizată care pune în prim plan alegerea utilizatorului... Discutăm această nouă direcţie cu autorităţile de reglementare şi vom colabora cu industria pe măsură ce implementăm acest plan."

Google a anunţat pentru prima dată planul de eliminare a cookie-urilor în 2020, afirmând că va face acest lucru în decurs de doi ani pentru a ajuta la protejarea confidenţialităţii utilizatorilor în timpul navigării pe internet. Agenţiile de publicitate au obiectat, susţinând că planul Google de înlocuire a cookie-urilor i-ar forţa să îşi reorienteze cheltuielile către produsele de publicitate digitală ale gigantului de căutare.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.