Se îndreaptă America spre recesiune sau nu? Companiile par s-o ducă nesperat de bine, dar consumatorii îşi restrâng masiv cheltuielile

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 23 mai 2023 26 afişări

Se îndreaptă America spre recesiune sau nu? Companiile par s-o ducă nesperat de bine, dar consumatorii îşi restrâng masiv cheltuielile

Nu cu multă vreme în urmă, avertismentele privind o recesiune a profiturilor companiilor americane abundau, însă la închiderea sezonului de raportări pe primul trimestru al acestui an, situaţia pare să fie alta. Companiile americane o duc bine, potrivit Axios.

În pofida temerilor larg răspân­dite că câştigurile pe primul trimestru vor fi slabe, acestea au fost peste aşteptări.

La startul sezonului de raportări, analiştii anticipau o scădere de a­proa­pe 7% în termeni anuali a câşti­gurilor pe acţiune pentru companiile parte a indicatorului bursier ame­rican S&P 500. Acesta ar fi fost cel mai dramatic declin al profiturilor din 2020.

De fapt, cifrele nu au fost nici pe departe atât de slabe. Câştigurile pe acţiune s-au redus într-adevăr, dar cu numai 1,5%.

S&P 500 a atins un maxim istoric din punct de vedere al câştigurilor pe acţiune în 2022, astfel că scăderea din primul trimestru al acestui an nu este nici pe departe una dramatică, scrie Axios. În schimb însă economia ame­ricană se confruntă în prezent cu o recesiune a transportului de măr­furi, notează CNBC.

O încetinire a sectorului trans­por­tului de mărfuri manifestată în date luni la rând continuă să se re­flecte în activitate. Un sondaj recent CNBC al lanţurilor de aprovizionare ce analizează stocurile şi spaţiile de depozitare a consemnat o reducere a mişcărilor camioanelor către şi din depozite.

Aceasta, dublată de o scădere cu 40% a comenzilor din sectorul manu­fac­turier anunţă o activitate redusă a sectorului de transport de mărfuri atât cu camioanele, cât şi pe calea ferată.

Preşedintele companiei JB Hunt din sector anunţa recent că acesta se află în mijlocul unei recesiuni.

Consumatorii americani se com­portă de parcă vine recesiunea. „Con­su­matorii continuă să cheltu­ias­că pe experienţe ca divertismentul, călăto­riile şi restaurantele, însă în ceea ce pri­veşte bunurile cheltuielile acesto­ra se concentrează pe produsele e­sen­ţiale şi mai puţin pe cele non-esen­ţiale.

Din acest motiv sunt produse şi prin urmare transportate mai puţine bunuri“, arată Peter Boockvar, director de investiţii la Bleakley Financial Group.

Astfel de semnale privind recesiunea sunt esenţiale pentru deciziile viitoare ale băncii centrale americane (Fed) legate de dobânzi, cât şi pentru evoluţia burselor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
recesiune,
companii,
america,
transport,
camioane,
marfuri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.