Se repetă scenariul din Iran? Renault opreşte uzinele din Moscova şi Togliatti din lipsă de componente
AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, va suspenda săptămâna viitoare unele linii de asamblare la uzina din Togliatti din cauza problemelor legate de componente electronice, dar şi la uzina din Moscova. AvtoVaz este controlat de Grupul Renault. Potrivit Automotive News Europe Renault nu a comentat cu privire la noile sancţiuni impuse Rusiei de către Statele Unite şi nu a precizat dacă opririle au legătură cu invazia Ucrainei de către Rusia. De la uzinele din Rusia erau livrate şi în Ucraina maşinile Renault Duster, Logan şi Sandero. În Ucraina s-au vândut maşini produse la Mioveni sub marca Dacia între 2004 şi 2009, iar ulterior Dacia a fost înlocuită de Renault, iar importurile s-au realizat din Rusia, nu din România.
Orice sancţiune nouă impusă Rusiei ar putea afecta nu doar Grupul Renault, ci şi Grupul Volkswagen sau Stellantis (Peugeot-Citroen, Fiat şi alţii), însă Renault ar fi cel mai afectat, în condiţiile în care are şi cea mai mare uzină, iar Rusia este a doua cea mai mare piaţă a sa.
Miza francezilor în situaţia din Rusia este legată de revenirea pe profit a Grupului Renault în 2021, după doi ani de pierderi şi care totodată este una dintre cele mai expuse companii occidentale la piaţa rusească, conform Automotive News.
Mai mult, statul francez a investit puternic în Renault, oferindu-i în prima parte din 2020 un ajutor de stat de 5 miliarde de euro.
De partea celalaltă, Statele Unite a anunţat deja o serie de măsuri care vizează tăierea accesului Rusiei la o serie de bunuri precum semiconductori, componente electronice şi componente de avion.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro