Sectorul din Capitală care se transformă total. Investiţiile masive care ar putea schimba totul
Administraţia Sectorului 2 din Capitală merge înainte cu planul de a dezvolta o linie de tramvai prin care să lege cartierele Titan şi Pantelimon de cartierul Pipera, într-un proiect care completează pasajul aflat în construcţie la intersecţia Doamna Ghica.
♦ Mihaiu vrea relocarea Uzinei de Reparaţii STB pentru a crea un spaţiu de tip incubator, dedicat inovaţiei şi start-up-urilor. ♦ Primăria Sector 2 are un buget de investiţii de circa 440 mil. lei în 2021, dintre care 200 mil. lei se îndreaptă către anvelopări de blocuri.
Administraţia Sectorului 2 din Capitală merge înainte cu planul de a dezvolta o linie de tramvai prin care să lege cartierele Titan şi Pantelimon de cartierul Pipera, într-un proiect care completează pasajul aflat în construcţie la intersecţia Doamna Ghica, a explicat Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.
„Tramvaiul care să lege cartierul Titan de Pipera este prevăzut în planul de mobilitate urbană durabilă de câţiva ani, dar el nu a fost prins în proiectul pasajului de la Doamna Ghica, iar doamna Firea a pornit podul fără tramvai, în speranţa că va termina înainte de campanie. Vrem să colaborăm cu Primăria Generală şi să ne asigurăm că acest pod va susţine tramvai“.
Edilul este de părere că dezvoltarea acestui proiect va avea un impact economic important în sector, întrucât va lega două zone populate, cu puţine locuri de muncă, de cel mai mare cartier de business din ţară.
„Pasajul va fi gata primul, iar proiectul tramvaiului va fi gata anul viitor. O estimare realistă este că anul viitor vom avea pasajul pe care să existe iniţial două benzi de circulaţie pentru autoturisme, dar vom avea prevăzută şi structura de rezistenţă şi toată partea de infrastructură pentru a susţine tramvai“.
În paralel, administraţia demarează un studiu de fezabilitate pentru realizarea liniei de tramvai care va porni din Piaţa Delfinului şi va ajunge până la Petricani. Studiul de fezabilitate este deja prins în bugetul Capitalei.
„Prevedem că la anul se va face proiectul tehnic pentru linia de tramvai. Eu sper ca până la finalul mandatului să avem această linie de tramvai. Lucrările acestea necesită timp şi pregătire“.
El a discutat atât cu primarul Nicuşor Dan, cât şi cu Ministerul Investiţiilor şi Fondurilor Europene, întrucât pasajul Doamna Ghica ar putea fi finanţat din fonduri europene.
„Fiind în zona de Green Deal, proiectele mature au o şansă foarte mare să fie implementate şi vrem să şi pornim de anul acesta. De aceea din acest an avem un certificat de urbanism şi un studiu de fezabilitate pentru această linie de tramvai“.
La capitolul mobilitate, noua administraţie pune accent pe transport în comun şi transport alternativ, întrucât un aer mai puţin poluat reprezintă un factor care poate aduce mai mulţi potenţiali angajaţi pentru businessurile din zonă.
Dincolo de proiectul tramvaiului care uneşte Pantelimon şi Titan de Pipera, edilul vizează cel puţin 15 km de piste de biciclete noi prin sector.
„Am depus certificate de urbanism la Primăria Capitalei pentru piste de biciclete, atât pe Colentina, cât şi pentru acea nouă pistă de bicicletă care pleacă de la Obor şi ajunge până la Fabrica de Glucoză, unde se cuplează cu alte piste“.
În ceea ce priveşte traseele pentru biciclete, Radu Mihaiu continua planul prin care vizează salba de lacuri din sector. El a anunţat încă din campanie că vrea amenajarea malurilor lacurilor Tei, Plumbuita şi Fundeni, astfel încât cetăţenii să din Bucureşti să aibă acces la aceste spaţii.
„Pentru asta sunt câţiva paşi. Trebuie în primul rând să cadastrăm, să desenăm pe hartă care este partea din malurile lacurilor pe care o putem amenaja. Din păcate, s-au făcut retrocedări îndoielnice pe salba de lacuri. Există persoane care au proprietate până în buza apei, ceea ce este ilegal pentru că ar trebui să existe o zonă de protecţie a lacurilor şi va trebui să vedem punct cu punct cum rezolvăm aceste probleme juridice de proprietate“.
În acest sens, noua administraţie a început curăţarea lacurilor şi a descoperit deja sute de tone de gunoaie aruncate în acestea.
Amenajarea salbei de lacuri este importantă şi din pespectiva spaţiului verde, în contextul în care Radu Mihaiu a subliniat că în sector 2 media este de 12 mp de spaţiu verde pe cap de locuitor, mai puţin de jumătate faţă de media europeană.
Concomitent, tot la capitolul transport alternativ, primăria discută cu Enel pentru a identifica punctele în care pot fi construite parcări cu staţii de încărcare pentru vehicule electrice.
Spaţiu de inovaţie la Uzina de Reparaţii STB
Un plan anunţat de Mihaiu încă din campanie ţine de relocarea Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale STB, pentru a valorifica acea zonă într-un hub de business.
„Ca să putem reloca trebuie să putem duce undeva tramvaiele să fie reparate. (...) Am avut discuţii cu primarul din Pantelimon să facem o linie de tramvai de la Cora Pantelimon care să se ducă mai departe spre Pantelimon şi să relocăm Uzina de Reparaţii în acea zonă“.
Edilul susţine că acest plan s-ar putea întinde pe mai mulţi ani, depăşind durata unui mandat, întrucât relocarea reprezintă un proiect complex.
„Este o discuţie mai lungă, trebuie să o avem şi cu cei de la STB şi probabil să facem şi o colaborare cu un producător de tramvaie, poate Astra Vagoane, pentru a face o uzină de reparaţii care să fie din acest mileniu, retehnologizată“.
Scopul relocării este de a dezvolta un incubator de afaceri, o zonă de business care să se concentreze pe inovaţie. „Clădiri de birouri sunt peste tot, primăria nu ar trebui să fie un dezvoltator imobiliar, ci mai degrabă să încurajeze crearea de afaceri, startup-uri, tineri care să înfiinţeze afaceri şi să creeze noi locuri de muncă.“
„Deci ideea de la care pornisem era de a crea un centru de inovare şi de startup-uri“.
Cu toate acestea, până la finalul acestui mandat, primarul vrea să existe un proiect pentru o linie de tramvai care iese din Bucureşti şi duce în Ilfov, precum şi identificarea terenului pentru relocarea uzinei de reparaţii.
Ce planuri a mai anunţat primarul Mihaiu
Bugetul de investiţii al primăriei Sector 2 pentru anul 2021 se ridică la 440 mil. lei, unde circa 200 mil. lei se vor îndrepta către anvelopări de blocuri.
„Avem acest buget foarte mare pentru avelopări datorită unei finanţări obţinute de la Banca Europeană de Investiţii, exclusiv pentru derularea unor astfel de proiecte, deci nu am putea să folosim aceste fonduri în altă direcţie“.
Bugetul mai cuprinde circa 150 mil. lei pentru reabilitări şi refaceri de şcoli, 30 mil. lei pentru pasajul Doamna Ghica, 30 mil. lei pentru repraţii de străzi, şi aproximativ 40 mil. lei pentru spaţii verzi.
„Încasările de până acum sunt promiţătoare, deci cred că vom putea face toate aceste lucruri“.
Noua administraţie plănuieşte în următorii ani să construiască 4 creşe noi şi 4 grădiniţe noi.
„La creşe avem o problemă legislativă, un normativ destul de strict pe care mulţi privaţi nu îl pot respecta, respectiv ca fiecare copil să aibă un spaţiu alocat de 200 mp. Este foarte mult şi nu e normal ca la 2 ani să ai nevoie de 200 mp, iar la 3 ani de 30 mp. De-asta e o criză acută de creşe, pentru că normativul pentru creşe este unul foarte strict“.
Un alt plan integrat al edilului ţine de curăţenie şi reciclare, unde administraţia vrea să mai monteze câteva sute de coşuri de gunoi, respectiv să încurajeze sistemul de colectare selectivă – care în acest moment se desfăşoară în sector în principal prin colectarea de la uşă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro