Şeful de marketing al Dacia: Francezul care cumpăra o marcă de volum în 2019, acum cumpără Dacia. Şi la noi preţurile au crescut, dar nu la fel de mult precum în cazul altora

Autor: Bogdan Alecu Postat la 18 iulie 2024 65 afişări

Şeful de marketing al Dacia: Francezul care cumpăra o marcă de volum în 2019, acum cumpără Dacia. Şi la noi preţurile au crescut, dar nu la fel de mult precum în cazul altora

Marca Dacia a înregistrat, la rândul său, o creştere a vânzărilor de 4,0% vs S1 2023, până la 309.816 unităţi şi rămâne în top 10 al mărcilor cele mai vândute din Europa. Sandero este modelul cel mai vândut la nivel european. Mai mult, Sandero este şi singurul cu o creştere puternică în această perioadă, de 19%, în timp ce Duster urca cu 1,7% în S1, iar Spring a punctat o înjumătăţire volumelor.

Pe de altă parte, Xavier Martinet, director de marketing la Dacia, explică faptul că cererea pentru Duste a continuat să urce, odată cu deschiderea comenzilor pentru Duster III.

“Am deschis pe 15 martie comenzile pentru Duster III şi până la final de iunie, ambele generaţii au punctat o creştere a cererii cu 60% faţă de perioada similară din 2023, care a fost de asemenea un an foarte bun. Mai mult, 87% dintre comenzi sunt pentru versiunile de top, Journey şi Extreme, procent mai ridicat decât estimam noi iniţial”, a explicat Xavier Martinet.

În opinia lui inflaţia şi scumpirea maşinilor din ultimii cinci ani pe fondul implementării de noi tehnologii au dus la creşterea cererii pentru Dacia, care nu a menţinut acelaşi ritm de scumpire, deşi şi în acest caz preţurile au urcat.

“În 2019 eram cu 25% mai accesibili decât concurenţa. acum suntem cu 10%. Şi noi am crescut preţurile, dar venim cu mai multă valoare adăugată. Şi dacă ne uităm, în Germania în top retail avem Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Skoda şi Dacia.Îmi place compania în care suntem, vorbim de branduri de top. Mai mult, din 2025 vom fi şi în segmentul C SUV. În acest moment, 76% dintre clienţii Dacia nu au mai avut o Dacie înainte, iar din 100 proprietari de Dacia, 68 aleg tot un model Dacia. Clientul francez de Dacia din 2023 este similar cu cel de marcă de volum din 2019, dar preţurile au crescut mai mult decât salariile şi este tot mai greu să cumperi o maşină nouă”, a explicat directorul de marketing.

Aproape 10% din vânzările mărcii Dacia sunt electrificate, în special ca urmare a succesului variantei Jogger Hybrid 140.

Vânzările Renault Group au progresat cu 6,7%, până la 847.623 vehicule, pe o piaţă în creştere cu 5,5%.

În primele 6 luni ale anului 2024, Dacia a înmatriculat pe piaţa din România 26.457 de vehicule, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 27,91%.

Topul celor mai vândute modele de pe piaţă este dominat de Duster (inclusiv Noul Duster, disponibil din luna iunie, cu 9.391 unităţi), Logan (8.325 unităţi) şi Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.658 unităţi.

Spring rămâne cel mai vândut model pe piaţa vehiculelor 100% EV, cu 2.101 unităţi, în timp ce Jogger este cel mai vândut model din segmentul C (exceptând vehiculele SUV), cu 1.920 de vehicule comercializate în primele 6 luni.

Duster are în România şi cel mai mic preţ din Europa, după un discount de circa 1.500 de euro, de la 18.800 la 17.300 de euro, ca parte a unei campanii de finanţare, fiind deja cu aproape 2.000 de euro mai ieftină decât pe pieţe precum cele din Germania sau Franţa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
cumparare,
crestere,
marca,
caz,
marketing

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.