Şeful gigantului Mondelez, care controlează branduri precum Milka, Poiana, Oreo sau 7 Days, crede că investitorilor nu le pasă din punct de vedere moral dacă grupul face afaceri în Rusia
Investitorilor nu le pasă din punct de vedere moral dacă o companie în care au investit continuă sau nu să facă afaceri în Rusia, crede Dirk Van de Put, CEO-ul grupului Mondelez, citat de Financial Times.
El a adăugat că nu a resimţit o presiune din partea acţionarilor pentru a ieşi rapid din Rusia după invazia rusească din Ucraina declanşată la începutul anului 2022.
„Nu cred că le pasă din punct de vedere moral. (...) Dacă ai un business semnificativ, impactul asupra companiei ar fi imens, iar asta devine o conversaţie foarte diferită”, a declarat Dirk Van de Put într-un interviu cu FT.
Mondelez are în România branduri precum Milka, Poiana, Oreo, Oreo, Belvita, TUC, 7 Days, Barni, Fineti.
Cei mai mari acţionari ai grupului Mondelez sunt de fapt fonduri de investiţii, conform MarketScreener: Vanguard Fiduciary Trust are peste 9,1%, The Vanguard Group are peste 9,1%, BlackRock Advisors are peste 5,5%, State Street Corporation are 4,3%, iar lista continuă cu nume precum JPMorgan, Fidelity sau Merrill Lynch.
Business-ul din Rusia a reprezentat 2,8% din veniturile totale la nivel global ale Mondelez în 2023, în scădere cu 4% faţă de 2022. Grupul are trei fabrici şi 2.700 de angajaţi în Rusia.
„Nu a existat niciun fel de presiune din partea acţionarilor”, a explicat Van de Put, adăigând că au fost câteva fonduri din Europa care au pus întrebări legate de business-ul din Rusia, „dar nu a existat nicio solicitare din partea investitorilor de a ieşi din Rusia”.
Investitorii principali sunt fonduri americane, iar legislaţia din SUA spune că maangerii de active trebuie să prioritizeze interesul financiar al investitorilor, nu îngrijorările morale, notează FT.
Dirk Van de Put susţine decizia Mondelez de a continua să opereze în Rusia, spunând că cei care au ales să iasă şi-au lăsat activele în mâinile apropiaţilor lui Vladimir Putin. El crede că aceste active pot genera mai multe venituri pentru cufărul de război al preşedintelui rus decât banii pe cre îi plăteşte Mondelez prin taxe.
„Mă întreb ce s-a întâmplat cu companiile care au fost vândute, la cine au ajuns şi ce fac noii acţionari cu banii pe care îi generează aceste companii? Toate au ajuns la prieteni de-ai lui Putin”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro