Segmentul de lux captează tot mai mult din segmentul hotelier local. Crosspoint Real Estate: „Există o schimbare evidentă pe piaţa internă către produse de lux, atât în ceea ce priveşte cererea, cât şi oferta“
Cu proiecte abia finalizate şi altele în proces de construcţie sau renovare, piaţa hotelieră locală adaugă tot mai multe unităţi din categoria celor de lux. Nu doar oferta este în creştere, dar şi cererea pentru serviciile de ospitalitate de lux, potrivit raportului Romania Hotel Market al Crosspoint Real Estate.
♦ Hotelurile moderne performează peste medie, înregistrând un grad de ocupare de 59% şi un venit pe cameră disponibilă de 53 de euro la nivel naţional.
Cu proiecte abia finalizate şi altele în proces de construcţie sau renovare, piaţa hotelieră locală adaugă tot mai multe unităţi din categoria celor de lux. Nu doar oferta este în creştere, dar şi cererea pentru serviciile de ospitalitate de lux, potrivit raportului Romania Hotel Market al Crosspoint Real Estate.
România este în urma standardelor globale în ceea ce priveşte piaţa hotelieră de lux, cu o pondere mult mai mică de facilităţi high-end. Piaţa locală are sub 5% unităţi de cazare sub un brand internaţional, iar procentul scade dramatic în cazul proprietăţilor de lux.
Totuşi, începând din pandemie, mulţi proprietari şi investitori au început să investească în acest segment, ceea ce face ca piaţa hotelieră de lux să crească uşor, uşor. „Există o schimbare evidentă pe piaţa internă către produse de lux, atât în ceea ce priveşte cererea, cât şi oferta. Această tendinţă se extinde de la hoteluri tip boutique la proiecte mai mari în zonele urbane, inclusiv renovarea unor conace şi monumente istorice din zonele rurale ale României. Drept urmare, piaţa de lux captează o cotă din ce în ce mai mare din industrie“, spune Ilinca Timofte , head of research la Crosspoint Real Estate.
O bună parte din hotelurile de lux se află în Bucureşti, zonă care rămâne în continuare atractivă pentru investitori şi marile branduri internaţionale.
În următorii doi ani vor fi livrate 27 de hoteluri sub branduri internaţionale şi locale, iar multe dintre acestea vor avea o clasificare de 4 şi 5 stele. Deşi piaţa hotelieră locală a fost atractivă pentru brandurile medium, cele mai multe hoteluri făcând parte din această categorie, România a intrat şi pe harta brandurilor de lux.
Piaţa locală a atras atenţia operatorilor de hoteluri de lux, Kempinski, Mondrian, The Crest Collection şi Hyatt sunt aşteptate să intre pe piaţă în următorii cinci ani. Acest aflux de branduri hoteliere high-end este de aşteptat să ridice standardele industriei ospitalităţii din România şi să atragă mai mulţi turişti internaţionali, susţin specialiştii de la Crosspoint Real Estate.
În prima jumătate a acestui an, volumul investiţiilor hoteliere a depăşit deja volumul total al investiţiilor din 2023, din acest sector, ajungând la o valoare estimată de 29 de milioane de euro, respectiv 7% din volumul total al investiţiilor din perioada menţionată.
„Pe piaţa investiţiilor hoteliere din România, ultimele 18 luni au înregistrat o creştere a tranzacţiilor de dimensiuni mai mici (sub 5 milioane de euro). Este de remarcat faptul că, chiar şi în cazul tranzacţiilor mai mari, investitorii s-au concentrat pe active destinate renovărilor şi rebranduirilor, mai degrabă decât pe proprietăţi moderne. Aceasta indică atât o abordare precaută din partea investitorilor, cât şi o lipsă de produse high-end disponibile pentru vânzare. În prezent, pe piaţa hotelieră din România, investitorii prioritizează proprietăţile de tip value-add în detrimentul proprietăţilor premium, de tip turnkey, care sunt de obicei tranzacţionate la nivel european“, mai spune Ilinca Timofte.
Investiţiile în modernizarea unităţilor de cazare devin tot mai necesare în contextul în care cererea pentru astfel de hoteluri este mai mare faţă de restul cazărilor.
Raportul Romania Hotel Market mai arată faptul că hotelurile moderne performează peste medie, înregistrând un grad de ocupare de 59% şi un venit pe cameră disponibilă (RevPAR) de 53 de euro la nivel naţional, în timp ce, în Bucureşti, hotelurile au un grad de ocupare de 67% şi un RevPAR de 69 de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro