Sfârşitul unei ere: Ford a oprit producţia la una dintre cele mai populare maşini din România, iar Volkswagen se pregăteşte să facă pună capăt unui model emblematic
Ford Fiesta şi Volkswagen Polo, două dintre automobilele preferate de companii pentru achiziţiile sau închirierile de flote, se pregătesc de retragere şi pun în dificultate companiile de leasing operaţional, potrivit jucătorilor din piaţă.
Fiesta şi Polo au fost de-a lungul ultimelor decenii două dintre cele mai bine vândute modele de clasă mică pe piaţa europeană. Dar dacă în 2019 ocupau locurile doi şi trei în clasament, în primele nouă luni ale anului trecut Polo s-a clasat pe locul al şaptelea iar Fiesta pe 10, în top trei fiind Peugeot 208, Dacia Sandero şi Opel Corsa - Corsa fiind construită tot de Stellantis, ca şi Peugeot 208 şi cele două sunt realizate pe aceeaşi platformă tehnică.
Ford a anunţat la finalul anului 2022 că urmează să oprească producţia modelului Fiesta, iar vânzările sale pe piaţa românească se apropie de final odată cu epuizarea stocului actual. Decizia a fost adoptată de Ford în condiţiile în care americanii deja au demarat investiţii la Köln, unde era produs Fiesta, pentru a transforma platforma în centrul său european de producţie a maşinilor electrice. Mai mult, Ford a prezentat deja un teaser cu un viitor SUV mic electric ce va fi produs la Koln.
În cazul VW Polo, sfârşitul ciclului de viaţă al actualului model va veni cel mai probabil în 2025, an în care vor intra în vigoare şi normele Euro 7. La începutul anului trecut oficialii Volkswagen spuneau că Euro 7 va marca sfârşitul maşinilor mici cu motoare termice din cauza costurilor suplimentare foarte mari.
CEO-ul Volkswagen, Tomas Schafer, declara în presa occidentală la final de 2022 după anunţul normelor Euro 7 că acestea pot adăuga până la 5.000 de euro preţului unei maşini de clasă mică, motiv pentru care VW este pregătit mai degrabă să renunţe la maşinile sale mici decât să proiecteze unele care să respecte viitoarele standarde. Mai mult, Volkswagen are în plan lansarea unei noi serii de maşini electrice de clasă mică ce vor fi produse în Spania şi care efectiv vor înlocui modele precum Polo. Momentan, oficialii Volkswagen din România au explicat că nu există nicio schimbare cu privire la strategia de comercializare a lui Polo pe piaţa locală.
„Fiesta şi Polo sunt maşini de flotă şi nu ştim cu ce le vom înlocui. La Ford spre exemplu, Puma este percepută mai mare ca Fiesta şi nu toate companiile aleg maşina pentru agenţi, vorbim de o percepţie la client“, a explicat oficialul unei companii de leasing operaţional.
Termenele de livrare mari, scumpirea maşinilor din cauza creşterii preţurilor materiilor prime, au pus mare presiune şi pe firmele de leasing operaţional în 2022 în condiţiile în care mulţi clienţi de flote au ales să extindă perioada contractuală în locul contractării unor maşini noi.
„Clienţii au fost şi precauţi şi din cauza termenelor mari de livrare şi au ales să comande maini din stoc, ce a fost disponibil în detrimentul unor comenzi noi cu termene foarte lungi, de 12-14 luni sau chiar termene incerte“, a explicat expertul. Mai mult, din cauza scumpirilor repetate, preţul maşinii din momentul comenzii şi preţul din momentul livrării pot diferi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro