Sfârşitul unei ere. Unul dintre cele mai mari şi cunoscute magazine din inima Bucureştiului a fost închis după 13 ani

Autor: Cristina Roşca Postat la 01 martie 2022 2200 afişări

Sfârşitul unei ere. Unul dintre cele mai mari şi cunoscute magazine din inima Bucureştiului a fost închis după 13 ani

Magazinul Zara de la parterul centrului comercial Unirea Shopping Center din inima Bucureştiului a fost închis ca urmare a scăderii traficului pietonal din zonă şi implicit a vânzărilor.

Scăderea traficului pietonal şi declinul zonei ca urmare a închiderii mai multor magazine sunt motivele din spatele deciziei Astfel, încep să se vadă urmările pandemiei care a măcinat din interior mediul de business.

Magazinul Zara de la parterul centrului comercial Unirea Shopping Center din inima Bucureştiului a fost închis ca urmare a scăderii traficului pietonal din zonă şi implicit a vânzărilor.

Ziarul Financiar anunţa anul tre­cut că oficialii grupului Inditex, proprietarul Zara, analizează situaţia acestui magazin fanion după ce ultimii doi ani marcaţi de pandemia de COVID-19 au schimbat faţa industriei de modă şi au dus la mo­dificarea comportamentului de consum.

Inditex a inaugurat magazinul Zara de la Unirea în mai 2009, fiind prima unitate stradală sub acest brand în România. Magazinele de la parterul Unirea Shopping Center sunt considerate a fi stradale pentru că intrarea se face de pe bulevard, deşi retailerii sunt chiriaşii centrului comercial.

În primii ani de la deschiderea Zara, această zonă a atras atenţia atât a brandurilor de modă, cât şi a clienţilor care alegeau să facă shopping în centrul Capitalei.

Investiţia în magazinul Zara de la „kilometrul zero“ al Capitalei a fost, conform datelor ZF anterioare, de 10 mil. euro, sumă ce cuprinde atât amenajarea, cât şi chiria şi stocul iniţial de marfă. Apoi, spaniolii au continuat să aducă branduri în acelaşi loc, la partenerul Unirea Shopping Center, aşezându-se şi cu Bershka, Stradivarius şi Pull&Bear. Grupul de modă are local în total opt mărci în România, inclusiv Zara Home, Oysho, Massimo Dutti şi Uterque. Iar ca politică de expan­siune, spaniolii au deschis aproape toate magazinele din România, indiferent de brand, în malluri şi centre comerciale. Aceasta rămâne strategia companiei şi pe viitor, mai ales că grupul deja a închis cele mai multe unităţi stradale.

Dintre magazinele de la Unirii, Inditex a închis iniţial Bershka şi Pull&Bear, iar apoi Zara. Din datele ZF, soarta Stradivarius, ultimul brand rămas aici, e şi ea incertă.

Mărcile spaniolilor de la Inditex şi H&M – brand care s-a aşezat şi el în acelaşi loc în 2011 – au schimbat faţa centrului comercial ce are o istorie îndelungată.

Aceste branduri nu doar că şi-au aşezat magazinele la parterul magazinului Unirea, ci au şi contribuit cu investiţii în faţada clădirii care a devenit astfel un mall după standardele actuale.

Grupul spaniol Inditex mai are local peste 140 de unităţi sub opt branduri, dintre care 25 de unităţi poartă marca Zara, arată datele de pe site-ul propriu.

Pandemia şi-a pus amprenta puternic asupra afacerilor Inditex, semn că această criză sanitară devenită şi economică a lovit piaţa de modă încă de la vârf. În 2020 magazinele ne-esenţiale (cum ar fi cele de modă) au fost închise temporar şi au şi funcţionat cu restricţii o vreme, iar asta s-a văzut în cifrele raportate la Ministerul de Finanţe. În 2020, afacerile cumulate ale Inditex în România, prezent local cu opt branduri de modă, au ajuns la 1,3 mld. lei faţă de 1,8 mld. lei în 2019. Astfel, spaniolii au pierdut fotoliul de lider în faţa discounterului Pepco.

Doar două mărci mici ale Inditex au fost pe plus, este vorba de Oysho – specializat în vânzarea de lenjerie intimă şi pijamale – şi Zara Home – care vinde obiecte de design interior, acest lucru fiind încă o dovadă a schimbării comportamentului de consum. Oamenii au stat mai mult timp acasă şi au investit în haine potrivite aici şi în decoraţiuni. La polul opus, brandul fanion Zara a postat cel mai puternic declin, 32%. Cifrele financiare pe 2021 nu sunt încă publice.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.