Simbol de statut: rabla
Cei care s-au plictisit să-şi etaleze averea la volanul unui automobil ultimul răcnet se pot îndrepta către un program „Rabla” adecvat lor, nesusţinut însă de stat, apelând la o companie americană, Icon.
Cunoscută în special pentru proiectele de restaurare de maşini vechi pe care le dotează cu tehnologie şi materiale moderne, aceasta are şi un program denumit Derelict (Epavă), care, în loc să facă maşinile de epocă să arate cum arătau ca noi la vremea lor, le păstrează aspectul deteriorat dat de utilizare şi de trecerea timpului, inclusiv rugina şi le modernizează doar capota, scrie CNN.
Ideea acestui program este să facă aceste maşini să pară neîntreţinute şi să păstreze patina timpului, fiecare zgârietură sau urmă de lovitură având povestea ei, explică fondatorul companiei, Jonathan Ward. Odată primită comanda de la client, echipe dedicate caută rabla potrivită, apelând chiar şi la curieri sau pompieri care ar putea şti prin ce garaj s-ar putea ascunde modelul dorit.
Procesul acesta poate să dureze de la câteva zile la doi ani sau să se încheie cu un eşec. Printre clienţii de astfel de „epave” s-ar număra şi Jonathan Ive, responsabilul departamentului de design industrial al Apple. Mulţi dintre care cei care le văd pe drum nu înţeleg de ce ar da cineva o groază de bani pentru o asemenea maşină: preţurile autovehiculelor trecute prin programul Derelict pornesc de la 250.000 de dolari şi pot ajunge chiar şi la 1 milion de dolari, în contextul în care Icon livrează doar câteva astfel de automobile pe an.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro