Situaţie dramatică în România: 2 din 5 copii nu înţeleg ce citesc
Rezultatele PISA 2015 au relevat faptul că, în România, 2 din 5 copii nu înţeleg ce citesc şi nu pot rezolva probleme simple de logică. Profesorul Sorin Borodi a realizat o analiză a tuturor subiectelor date la matematică din 1933 până în 2016, rezultatul fiind că gradul de dificultate a scăzut în mod evident, conform Intuitex,compania de software educaţional a grupului Softwin.
Aşadar, analizând itemii propuşi de-a lungul anilor, a constatat că aceştia au fost din ce în ce mai puţin dificili, iar din 1989 până în 2016 putem afirma că gradul de dificultate a subiectelor la Matematică s-a înjumătăţit (de la 8.33 la 4.27). Pe de o parte, subiectele mai uşoare la matematică pot determina rezultate mai bune la examene şi percepţia falsă că nivelul de pregătire al elevilor este unul ridicat. Pe de altă parte, rezultatele unor teste internaţionale precum PISA demonstrează faptul că analfabetismul funcţional este un fenomen ce poate apărea chiar şi în cazul elevilor ce au obţinut note „bune“ la diferite examene sau evaluări.
„În acest context, e important ca elevii să înveţe cu adevărat bine pentru şcoală, fără să aibă notele şi calificativele drept indicatori principali ai pregătirii lor”, spun reprezentanţii Intuitex.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro