Sorcani din Sibiu, unul dintre cei mai dinamici transportatori rutieri de mărfuri, plus 15% în T1: „Creşterea vine din business nou, am semnat contracte noi cu producătorii auto şi negociem acum şi cu producătorii de medicamente“
Transportatorul de mărfuri Sorcani din Sibiu, companie controlată de antreprenorul Mircea Barbu şi fondată în 1993, una dintre cele mai dinamice firme de transport de pe piaţa locală, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 109 milioane lei, în creştere cu 23,3% faţă de anul anterior, potrivit oficialilor şi calculelor ZF.
♦ Are clienţi pe componente auto, mâncare pentru animale de companie şi alte domenii.
Transportatorul de mărfuri Sorcani din Sibiu, companie controlată de antreprenorul Mircea Barbu şi fondată în 1993, una dintre cele mai dinamice firme de transport de pe piaţa locală, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 109 milioane lei, în creştere cu 23,3% faţă de anul anterior, potrivit oficialilor şi calculelor ZF.
„Căutăm mereu business nou, creşterea de aici vine, pentru că vo-lumele în piaţă nu sunt mai mari. Anul 2024 a venit cu o confirmare a planurilor noastre, depăşind 100 mil. lei cifră de afaceri. Dacă vrei să te dezvolţi atunci trebuie să baţi inflaţia, asta înseamnă creştere de două cifre la nivel de business“, a spus pentru ZF Alexandru Dobra, directorul de dezvoltare al companiei Sorcani. Compania transportă mărfuri generale pe rute din Europa, principalele pieţe fiind Germania şi Franţa. Camioanele pleacă încărcate din România spre Europa şi se întorc cu mărfuri generale în ţară. Compania a participat la licitaţii în străinătate şi a câştigat contracte noi. Sorcani are clienţi din industria auto, bunuri de larg consum, hârtie, agricultură.
Impor-turile reprezintă peste jumătate din cifra de afaceri, compania transportă mărfuri generale, de la alimente, la medicamente sau ţigări pe importuri.
„În T1 din acest an cifra de afaceri a fost în creştere cu 15% faţă de perioada similară a anului trecut. Am semnat noi contracte cu producători auto şi am mai cumpărat trei camioane frigorifice, pe lângă cele 15, pentru că vrem să ne diversificăm şi mai mult, inclusiv pe transport de medicamente. Negociem cu producătorii farma“.
Datele de la Ministerul de Finanţe arată că transportatorul a raportat în 2023 afaceri de 88,4 milioane de lei, în creştere cu 14% faţă de an-ul anterior, potrivit mfinante.ro. Compania a avut un profit net de 4,9 mil. lei, faţă de 3,5 mil. lei anul anterior, la 183 de angajaţi.
Transportatorul a reuşit să îşi crească afacerile în fiecare an, chiar în 2022 înregistrând un avans al businessului cu 40% faţă de anul anterior, până la 77,5 mil. lei, rezultat ce poziţiona firma în top 20 cei mai dinamici transportatori rutieri de mărfuri, potrivit datelor ZF. Cifra de afaceri a crescut de la 39 de milioane de lei în 2020, mai arătau datele publice de pe site-ul mfinante.ro.
Tot în 2022, Sorcani, care are 4.000 de mp de depozite, a dezvoltat propriul service auto pentru camioane, o investiţie de 600.000 de euro, potrivit ultimelor date.
„Continuăm să investim în digitalizare, vrem să integrăm AI (inteli-genţa artificială) în procesele de business, să putem să oferim ser-vicii de calitate partenerilor noştri“.
În România, cele mai multe mărfuri sunt transportate pe cale rutiere iar cea mai mare parte a transportului internaţional rutier de mărfuri (90%) se desfăşoară în cadrul UE. Acum camioanele de marfă nu vor mai pierde zeci de ore la cozile din vămi cu intrarea în Schengen terestru din ianuari anul acesta.
Transporturile reprezintă singurul sector din economie, în afară de IT, care are o balanţă pe excedent, un plus de 4,6 mld. euro anul trecut şi circa 5,6 mld. euro anul anterior. Datele de la ONRC arată că toate companiile care activează pe piaţa de transport rutier de marfă aveau afaceri totale de 67 miliarde de lei în 2023.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA