Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell) începe în forţă 2024: profitul net se triplează la 21 mil. lei iar vânzările cresc cu 9%

Autor: Liviu Popescu Postat la 15 mai 2024 40 afişări

Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Taco Bell) începe în forţă 2024: profitul net se triplează la 21 mil. lei iar vânzările cresc cu 9%

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), administrator în sistem de franciză pentru restaurantele KFC, Pizza Hut, Taco Bell, a început în forţă 2024 cu cel mai bun profit net din istoria grupului, de 21 mil. lei, triplu faţă de aceeaşi perioadă din 2023, şi cu vânzări mai mari cu 9% la 366 mil. lei.

“Vânzările din România au contribuit la veniturile totale cu 317,1 milioane de lei, înregistrând o creştere de 9,6% comparativ cu anul anterior, Italia cu 43,3 milioane de lei, o creştere de 5,7% în comparaţie cu anul precedent, în timp ce Republica Moldova a contribuit cu 5,5 milioane de lei, o creştere de 12,4% faţă de anul trecut”, se arată în raportul trimestrial publicat miercuri dimineaţă la BVB.

Contribuţia la performanţa totală a rămas comparabilă cu cea din aceeaşi perioadă a anului 2023, România contribuind cu 86,7% la vânzările totale, Italia - 11,8% şi Republica Moldova - 1,5%.

“Creşterea susţinută şi continuă a Grupului vine într-un context în care T1 este de obicei o perioadă slabă pentru industria de food service ca urmare a unei încetiniri după sezonul de sărbători, stabilind astfel premise favorabile pentru un 2024 solid”.

Vânzările KFC s-au apreciat cu 11,8% în T1 2024 faţă de T1 2023, generând venituri de 317,6 milioane de lei, performanţa pozitivă fiind înregistrată atât în ceea ce priveşte restaurantele comparabile, cât şi restaurantele noi din România.

Vânzările Pizza Hut au scăzut cu 12% ca urmare a eficientizării reţelei de restaurante, contribuind cu 27,4 milioane de lei la cifra de afaceri totală în T1 2024.

Taco Bell a crescut cu 5,4%, înregistrând venituri de 20,9 milioane de lei în primele trei luni ale anului 2024. Similar împărţirii geografice, contribuţia la cifra de afaceri totală a fiecărui brand a rămas comparabilă în T1 2024 faţă de T1 2023, KFC generând 86,8% din vânzări, Pizza Hut - 7,5% şi Taco Bell - 5,7%. Creşterea generată de KFC în cifra de afaceri totală a Grupului a fost cu 2 puncte procentuale mai mare decât în T1 2023.

Comentarii din raportul trimestrial:

Cheltuielile în restaurante au crescut într-un ritm semnificativ mai lent decât vânzările, cu 4,7% faţă de anul trecut. În consecinţă, ponderea în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 4pp, de la 91,8% în T1 2023, la 88% în T1 2024. “Ca de obicei, cea mai mare contribuţie la cheltuieli au avut-o costurile cu alimentele şi materialele, care au crescut cu 2,8%, mai puţin decât rata inflaţiei pentru produsele alimentare la nivel naţional, până la 116,2 milioane de lei, reprezentând 31,8% din vânzări (-2pp faţă de T1 2023)”.

Profitul din exploatare în restaurante a crescut cu 63,1%, de la 27,4 milioane de lei la 44,6 milioane de lei. Ponderea cheltuielilor generale şi administrative (G&A) a scăzut cu 0,2pp, la 4,3%, ajungând la 15,8 milioane de lei în T1 2024, ca urmare a economiilor de scară. Profitul din exploatare a crescut cu 133,3%, la 28,9 milioane de lei.

EBITDA s-a ridicat la 39,8 milioane de lei în T1 2024, o creştere de 69,1% faţă de T1 2023. Costurile financiare nete au crescut cu 22,5%, de la 2,1 milioane de lei în T1 2023, la 2,6 milioane de lei în T1 2024, în principal ca urmare a rambursării de împrumuturi în cursul anului 2023.

Profitul înainte de impozitare pentru T1 2024 a fost de 26,3 milioane de lei, în creştere cu 156,1% comparativ cu cel de 10,3 milioane de lei înregistrat în T1 2023, în timp ce profitul net a înregistrat o creştere de 192,1%, până la 21,4 milioane de lei în T1 2024.

Cheltuielile G&A au crescut cu 5,1% în T1 2024 faţă de anul precedent, mai puţin decât rata inflaţiei. Cu toate acestea, ca procent din vânzări, cheltuielile G&A au scăzut de la 4,5% în T1 2023 la 4,3% în T1 2024.

EBITDA a înregistrat o evoluţie pozitivă, crescând de la 23,5 milioane de lei în T1 2023 la 39,8 milioane de lei în T1 2024, o creştere solidă de 69,1%. Această îmbunătăţire poate fi atribuită, în principal, măsurilor eficiente de control al costurilor luate la nivelul Grupului, ceea ce a condus la o creştere a profitului din exploatare.

Creşterea de aproape trei ori a profitului net al Grupului poate fi atribuită performanţelor solide la nivelul întregului portofoliu în ceea ce priveşte evoluţia veniturilor, dar şi măsurilor eficiente de control al costurilor implementate la nivelul Grupului.

Cea mai mare contribuţie la rezultatul net în T1 2024 a avut-o USFN România, care a generat un profit de 23,9 milioane de lei (Ă105,6% faţă de T1 2023), USFN Moldova cu 1,1 milioane de lei (Ă132,3% faţă de T1 2023), CFF cu 0,4 milioane de lei (faţă de o pierdere netă de 0,9 milioane de lei), în timp ce USFN Italia a înregistrat o îmbunătăţire de 44,5%, cu o pierdere de 0,7 milioane de lei în T1 2024 (faţă de o pierdere netă de 1,3 milioane de lei în T1 2023) iar performanţa ARS a fost comparabilă, cu o pierdere netă de 2,3 milioane de lei, întrucât reţeaua se află într-un proces de redresare.​

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
vanzari,
kfc,
pizza

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.