Ce spune Asociaţia Română a Magazinelor Online despre introducerea CNP-ului fiscal: Este o măsură discriminatorie pentru magazinele online româneşti, care ar putea îndrepta consumatorii spre comercianţii străini
Cristian Pelivan, CEO al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), spune că introducerea CNP-ului fiscal - un cod unic de identificare fiscală pentru persoanele fizice, care să fie folosit în declaraţiile fiscale şi în facturi şi care să înlocuiască CNP-ul contribuabilului persoană fizică - este o măsură discriminatorie pentru retailerii online români şi ar putea împinge consumatorii spre comercianţii străini activi pe piaţa din România. ZF a discutat cu Cristian Pelivan înainte ca Ministerul Finanţelor să anunţe (astăzi, 31 iulie) oficial introducerea CNP-ului fiscal.
„În primul rând, noi acum discutăm doar pe baza unor declaraţii. Aşadar, mă voi rezuma la acest context şi măsura, aşa cum a fost prezentată, ar fi una discriminatorie, deoarece s-ar aplica doar companiilor înregistrate în România, ceea ce înseamnă că dacă eu, în calitate de consumator, nu doresc să folosesc acel CNP fiscal şi vreau să pot să cumpăr fără să ştie statul ce am cumpărat, mă voi îndrepta către companii din afară. Din acest punct de vedere ar fi o măsură care ar dăuna comerţului electronic, ar dăuna inclusiv bugetului de stat, pentru că banii nu ar mai fi cheltuiţi de români la companii înregistrate în România ci s-ar duce în străinătate”, a explicat Cristian Pelivan în cadrul emisiunii ZF Tech Day.
El a adăugat că a veni cu o măsură care s-ar aplica doar comerţului online sau doar companiilor online româneşti ar însemna doar o birocratizare excesivă, fără să se vadă un efect real.
„Şi aş mai dori să aduc în discuţie un alt subiect, este în discuţie la nivelul Uniunii Europene reforma codului vamal. Şi Comisia Europeană a ieşit cu următoarea informaţie: în 2023, două miliarde de colete din afara Uniunii Europene au intrat în Uniunea Europeană şi au avut o valoare declarată mai mică de 150 euro. Pragul acesta de 150 euro este cel de la care se aplică taxe vamale. Aceeaşi Comisie Europenă ne spune că dintre aceste două miliarde de colete, 65% au avut o valoare mai mare de 150 euro. Ei bine, noi nu vedem măsuri, pentru că vorbim totuşi de peste un miliar şi ceva de colete pentru care s-a evitat plata taxelor vamale. Deci s-a făcut practic evaziune fiscală acolo de către companii care nu sunt înregistrate nici măcar în Uniunea Europeană, ci vin din state terţe. Şi atunci aceea este o zonă care nu va fi rezolvată, nu va fi abordată de acest CNP fiscal, ea va rămâne în continuare acolo, sunt lacune legislative, să le spunem, de care anumite companii profită. Trebuie să avem un „teren de joc nivelat”, să spunem, cu reguli care să se aplice tuturor, pentru că, în retail-ul clasic ai o locaţie fizică, dar în retailul online pe aceeaşi piaţă intră jucători din întreaga lume şi nu există graniţe. Şi atunci să impui doar anumitor companii pe o piaţă care este nu doar piaţa unică europeană şi o piaţă globală, să impui doar companiilor tale, companiilor româneşti, să respecte anumite reguli, creează practic un dezavantaj pentru acestea, dezavantaj de care profită alţii.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro