STRABAG a terminat construcţia terminalului T4 al Aeroportului Internaţional Iaşi, un proiect de 65,6 mil. euro
Constructorul austriac STRABAG a finalizat terminalul T4 al Aeroportului Internaţional Iaşi. Proiectul, evaluat la aproximativ 65,6 milioane de euro, a fost realizat în 16 luni – 4 luni pentru proiectare şi alte 12 luni pentru construcţia propriu-zisă. Pentru derularea lucrări au fost implicaţi aproximativ 600 de oameni prin intermediul subcontractanţilor.
„Am construit la Iaşi unul dintre cele mai moderne aeroporturi, acum al doilea ca mărime din ţară”, a spus Johann Poelzl, Technical Managing Director, Construcţii Civile la STRABAG România.
Noul terminal este proiectat să primească până la 3,5 milioane de pasageri pe an şi aduce o capacitate sporită şi o procesare simplificată a pasagerilor în timpul orelor de vârf - până la 950 de pasageri pe oră. Pentru noul terminal T4, STRABAG a construit şi instalat 20 de birouri check-in, 12 sisteme self check-in, 14 porţi de îmbarcare, şase filtre de securitare, trei aviobridge-uri, un salon VIP şi unul de business, spaţii pentru activităţi comerciale şi alte spaţii conexe. Proiectul a inclus, de asemenea, reconfigurarea drumurilor de acces la aeroport şi creşterea capacităţii de parcare la sol de la 350 la 600 de locuri de parcare. La acestea se adaugă şi construcţia unui parc fotovoltaic.
Terminalul T4 se întinde pe mai mult de un hectar, este dezvoltat pe trei niveluri şi adaugă o suprafaţă totală de peste 31.000 metri pătraţi la infrastructura aeroportului. Noul terminal va găzdui zboruri internaţionale, permiţând o mai bună organizare atât a zborurilor interne, cât şi a celor externe între terminalele existente, ceea ce duce la optimizarea operaţiunilor aeroportuare. De pe noul terminal vor fi operate zborurile în ţările din spaţiul Schengen, precum şi zborurile interne.
Din portofoliul STRABAG fac parte Sky Tower, cea mai înaltă clădire de birouri din România, şi mai multe proiecte de infrastructură, precum autostrada Deva - Orăştie, modernizarea aeroportului Baia Mare şi a căii ferate Simeria - Vinţu de Jos sau reabilitarea DN6 Craiova - Drobeta-Turnu Severin. Compania austriacă a construit şi fabrica de cutii de viteze a Daimler de la Sebeş. În prezent, STRABAG construieşte, printre altele, Catedrala Mântuirii Neamului din Bucureşti pentru Patriarhia Română.
Grupul STRABAG deţine în România şi hotelul J. W. Marriott din Bucureşti, administrat de Societatea Companiilor Hoteliere Grand. Hotelul a încheiat anul 2022 cu venituri de 154 de milioane de lei, dublu faţă de nivelul din 2021.
STRABAG este unul dintre cei mai mari constructori de pe piaţa locală, iar în mai mulţi ani s-a situat chiar în fruntea clasamentului. Pe lângă STRABAG SRL, care figurează la Ministerul de Finanţe cu afaceri de 919 milioane de lei în 2022, grupul mai include şi alte firme pe plan local. Este vorba despre Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj, Bitunova, District Development, Mineral Rom şi Zublin România, potrivit rapoartelor grupului. Pe final de 2023, înaintea Crăciunului, austriecii au finalizat secţiunea de 15,7 kilometri Cheţani – Câmpia Turzii din autostrada 3, care face legătura între Târgu-Mureş şi Cluj-Napoca. La acel tronson, STRABAG a lucrat împreună cu germanii de la Geiger. Lucrările au fost gata cu opt luni înainte de termenul stabilit, spun reprezentanţii companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro