Studiu: aproape jumătate dintre români sunt dispuşi să plătească 40-59 de lei pe kilogramul de brânzeturi şi doar un sfert ar plăti mai mult
Românii consumă cel mai des brânzeturi din supermarketuri, secundă să fiind pietele-agroalimentare, în timp ce pe locul trei se află magazinele producătorilor, urmate de băcanii, se arată într-un studiu Revino, platformă care promovează brânzeturile şi vinurile locale.
Studiul realizat de către Revino Romania în perioada august – septembrie 2023, pe un eşantion de 2.400 de persoane, relevă faptul că telemeaua ramâne lider în preferinţele consumatorilor, însă brânzeturile de tip Parmezan, Grana şi Gouda (cele cu pasta tare) au crescut considerabil în preferinţele zilnice de consum. Tot aici putem menţiona şi afinitatea pentru mozzarella şi buratta, specialităţi care au devenit parte din consumul frecvent. Un alt lucru important de menţionat este că există un interes mai mare pentru brânza maturată cu pastă tare, comparându-se cu consumul de caşcaval.
Studiul aduce în prim-plan preferinţele actuale ale românilor, preponderant din Bucureşti şI Ilfov, cu studii universitare şi master, preponderant din mediul privat, fiind vizibile tendinţe notabile faţă de opţiunile din anul 2020, când a fost realizată prima ediţie a acestei cercetări. Proiectul are drept scop principal acela de a face cunoscută diversitatea brânzeturilor realizate la noi în ţară. Astfel, studiul evidenţiază o schimbare majoră în frecvenţa consumului de brânză: în 2023, consumul de brânzeturi se regăseşte în dieta zilnică a 51% din români.
Studiul a fost efectuat online, în perioada 29 august-28 septembrie, pe platforma MailChimp.
Cei mai importanţi factori decizionali atunci când cumpărătorii aleg brânzeturile sunt tipul de brânză, tipul de lapte, producătorul şi perioada de maturare, alături de momentul de consum.
În ceea ce priveşte preţul pe care sunt dispuşi să îl plătească românii, aproape jumatate dintre respondenţi aleg plaja 40- 59 lei pe kilogramul de brânzeturi, în timp ce 25% dintre ei spun că ar plăti între 60 şi 99 lei, arată studiul Revino.
În 2023, cele mai recognoscibile şi alese branduri de brânzeturi sunt Hochland, Napolact şi Delaco, iar topul continuă cu Covalact, Lactate Solomonescu, Olympus, Five Continents, Artesana, Lactate Torokoi şi Laptaria cu Caimac. Au fost des menţionate, de asemenea, şi branduri de brânzeturi precum Telemeaua de Sibiu, Telemeaua de Ibăneşti, Brânza de Horezu şi Năsal, dar şi producători care se evidenţiază prin brânzeturile maturate precum Karpaten Milk, Manufactura de Brânză, La Colline sau Arkase.
„Ne-a surprins plăcut nominalizarea multor producători care fac brânzeturi maturate, unul dintre interesele noastre în acest moment. Aceştia încep să fie vizibili din ce în ce mai des în băcănii şi punctual în anumite supermarketuri”, a explicat Alina Iancu, Managing Partner Revino Romania.
Conceptul Revino a fost creat de Alina Iancu, care descoperă vinurile româneşti de mai bine de 12 ani. Aceasta pasiune a purtat-o în toate regiunile viticole ale României. A vizitat peste 120 de crame autohtone, dar şi altele din ţări cu tradiţie în domeniu. A realizat o hartă viticolă bilingvă, un film de promovare despre vin şi gastronomie şi s-a specializat în turism viticol la noi în ţară şi în organizarea de evenimente cu brânzeturi şi vinuri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro