Studiu Autovit.ro: ce preferă femeile în comparaţie cu bărbaţii când achiziţionează o maşină
Când vine vorba de alegerea unei maşini, femeile iau în considerare ca prim criteriu vechimea acesteia. 26% dintre respondente au menţionat acest aspect ca fiind cel mai important, imediat după situându-se preţul automobilului (19%), arată un studiu realizat de Autovit.ro în luna februarie a acestui an.
În clasament urmează nivelul de siguranţă (11.5%), fiabilitatea (11%) şi consumul (10%).
În ceea ce priveşte bărbaţii, vechimea şi fiabilitatea sunt principalele criterii de achiziţie şi contează în aceeasi măsură pentru câte un procent de 19% dintre respondenţi.Topul este continuat de preţ (16%), marca maşinii (13%) şi nivelul de siguranţă (10%).
Conform studiului, în topul brandurilor auto deţinute de majoritatea femeilor se numără Volkswagen (22%), urmat de Opel (11%), Ford (9%) şi Audi (7%). Dacă facem referire la intenţia de achiziţie a femeilor, acestea ar dori să se îndrepte către Volkswagen (20%), BMW (9%), Audi (9%), Opel (8%) şi Ford (7%).
Întrebaţi ce maşini deţin în prezent, bărbaţii au răspuns cu Volkswagen (22%), Opel (9%), Audi, Ford (8.7%) şi Dacia (8%) şi intenţionează să-şi achiziţioneze Volkswagen (19%), Audi (13%), BMW (11%), Skoda (8%) sau Mercedes-Benz (7%).
Întrebate ce tip de maşină preferă, 43% dintre femei au spus că preferă un automobil mic, potrivit pentru traficul urban. 23% dintre respondente au indicat că apreciază un SUV, pe când 22% ar alege o maşină de familie. Majoritatea bărbaţilor (35%), în schimb, favorizează în primul rând maşinile de familie, iar 28% dintre ei înclină mai degrabă către un SUV sau maşină de oraş/compactă (19%).
La capitolul motorizare, 51% dintre femei preferă autoturismele pe benzină, pe când acelaşi procentaj de bărbaţi a declarat că preferă cele cu motorizare diesel.
În ceea ce priveşte preţul, bărbaţii sunt dispuşi să investească de două ori mai mult într-o maşină decât femeile – 19% dintre aceştia ar înclina să plătească între 10.000-15.000 euro, urmaţi îndeaproape de cei care s-ar situa la pragul de 7.500 şi 10.000 de euro (18%) şi cei care ar da între 3.000 şi 5.000 de euro (17%). Pe de altă parte, cele mai multe dintre femei (25%) vor să investească între 3.000 şi 5.000 de euro pentru un automobil, iar 19% dintre acestea preferă să dea sub 3.000 de euro, în timp ce 16% ar trece pragul de 7.500 de euro.
La capitolul culori, autoturismele negre sunt preferate de ambele sexe, însă pe locul doi în topul preferinţelor se află autoturismele roşii pentru femei, respectiv autoturismele albastre pentru bărbaţi.
Când vine vorba de principalele surse de informare, atât femeile, cât şi bărbaţii preferă să se documenteze în mediul online (46% dintre bărbaţi şi 41% dintre femei aleg Autovit.ro ca principală sursă de informare, urmată de alte surse online). Privind sfaturile primite de la prieteni, cunoscuţi şi familie, femeile au tendinţa să ceară ajutorul apropiaţilor de două ori mai mult decât bărbaţii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro