Studiu: Doar 10% dintre consumatori fac cumpărături din impuls, în timp ce de două ori mai mulţi sunt cu greu determinaţi să îşi schimbe obiceiurile de shopping

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 24 iulie 2022 105 afişări

Cei mai mulţi dintre consumatorii de la nivel global, adică 18%, sunt în ca­tegoria „secure traditionalists“, adică pot fi cu greu influenţaţi să-şi schimbe obiceiurile de shopping, iar asta în­seamnă că încearcă rar produse noi.

Studiu: Doar 10% dintre consumatori fac cumpărături din impuls, în timp ce de două ori mai mulţi sunt cu greu determinaţi să îşi schimbe obiceiurile de shopping

♦ Compania de cercetare de piaţă Euromonitor a identificat în total opt tipuri de consumatori.

Cei mai mulţi dintre consumatorii de la nivel global, adică 18%, sunt în ca­tegoria „secure traditionalists“, adică pot fi cu greu influenţaţi să-şi schimbe obiceiurile de shopping, iar asta în­seamnă că încearcă rar produse noi.

La polul opus se află „impulsive spenders“, adică acei oameni care fac cumpărături din impuls şi sunt mereu atenţi la ce apare nou pe piaţă. Ei reprezintă 10% din totalul clienţilor, arată studiul Euromonitor International Voice of the Consumer: Lifestyles Survey 2022.

Compania de cercetare de piaţă Euromonitor subliniază că datele demografice nu ar trebuie să fie singura „pistă“ pe care să meargă companiile atunci când analizează comportamentele de achiziţie şi deciziile de cumpărare. Astfel, analiştii menţionează că este esenţială înţelegerea obiceiurilor de consum în toate ocaziile de cumpărături astfel încât să se creeze campanii de marketing şi strategii de vânzări targetate.

Euromonitor a identificat opt tipuri de consumatori, în funcţie de obiceiurile de consum, de cât de mult interacţionează clienţii cu brandurile în social media, de cât de mult gătesc acasă sau de cât de mult vor să fie asemănători cu alţi oameni.

De exemplu, 74% dintre consumatorii din categoria „secure traditionalists“ nu citesc în mod obişnuit review-urile online ale produselor. Pe de altă parte, 87% dintre consumatorii „undaunted strivers“ cred că este important să îşi dezvolte brandul personal online. Tot ei sunt mai lipsiţi de griji în ceea ce priveşte cheltuielile. Totodată, doar 9% din cei plasaţi în categoria „balanced optimists“ plănuiesc să crească cheltuielile totale în următorul an, perioadă marcată de inflaţie şi de o posibilă recesiune. Cei din categoria „empowered activists“ caută produse ecologice şi cu caracteristici sustenabile pentru că vor să transforme lumea într-un loc mai bun. Astfel, 69% dintre ei cumpără de la companii şi branduri în care au încredere. Pe de altă parte, 90% dintre cei din categoria “cautious planners“ vor să menţină sau să crească suma de bani economisită în următorul an. Paradoxal, 69% dintre consumatorii impulsivi ar vrea să cheluie bani, dar şi să economisească în acelaşi timp.

Pe de altă parte, doar 9% din populaţia globului este în categoria consumatorilor minimalişti, cei care vor să trăiască cu puţine lucruri şi cumpără doar esenţialul. Circa 77% dintre aceştia încearcă să găsească soluţii pentru a-şi simplifica viaţa şi un procent similar vrea să reducă risipa alimentară. Doar 6% din populaţie este conservatoare şi petrece mult timp acasă, găteşte acasă, iar cei mai mulţi din această categorie nu fac cumpărături de impuls. Circa 52% din ei lucrează de acasă.

Astfel, consumatorii sunt diferiţi, au un comportament ce poate fi influenţat de mulţi factori, iar companiile trebuie să îi înţeleagă şi să gândească atât campanii, cât şi produse pentru ei, pentru fiecare dintre ei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
consumatori,
cumparaturi,
obiceiuri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.