Studiu Ikea: Cele top trei frustrări pe care oamenii le au cu privire la locuinţele lor vin din lipsa unui spaţiu exterior, prea multe lucruri care nu au un loc dedicat pentru depozitare şi lipsa de spaţii de depozitare
Cele mai mari frustrări pe care le au oamenii atunci când vine vorba despre locuinţa lor sunt legate de lipsa unui spaţiu exterior, cum ar fi un balcon deschis sau o terasă, de prea multe lucruri din casă care nu au un loc dedicat pentru depozitare şi de lipsa de spaţii de depozitare în general, arată studiul The Life at Home Report 2022, realizat de Ikea.
„Există o legătură puternică între locuinţele noastre şi sănătatea noastră psihică. Locuinţa reprezintă un spaţiu profund şi personal. Până la 4 din 5 persoane se simt stresate când sunt casă şi spaţiul nu este bine organizat. Noi, oamenii, avem foarte multe colecţii de cărţi, viniluri, CD-uri şi obiecte la care nu vrem să renunţăm. Însă, locuinţele sunt mici, iar în ele locuiesc 3-4, poate chiar 5 oameni. Astfel, soluţiile de design trebuie să fie smart, funcţionale şi să ne reprezinte personalitatea”, a spus Bogdan Bojneagu, people & culture manager, Ikea România, în timpul unei conferinţe de presă.
Pentru eficientizarea spaţiului din casă, el le recomandă oamenilor să prioritizeze produsele funcţionale - cum ar fi măsuţele de cafea cu spaţii de depozitare, tabureţii cu spaţii ascunse sau canapelele extensibile cu loc dedicat depozitării - şi a celor „beautiful outside & smart inside”.
Studiul Ikea – The Life at Home 2022 mai arată că persoanele care consideră că identitatea lor este reflectată de locul în care trăiesc au de de 1,5 ori mai multe şanse să se raporteze în mod pozitiv la căminul lor.
Totuşi, doar 35% dintre respondenţii studului consideră că locul în care trăiesc oferă suficientă intimitate tuturor oamenilor care îl împart. Acest procent, se detaliază în studiu, scade la 25% în cazul oamenilor care locuiesc în chirie.
Jumătate dintre participanţii la studiu se raportează în mod pozitiv la căminul lor în acest moment vs. aceeaşi perioadă a anului trecut.
Printre cele mai mari trei griji ale acestora se numără economia naţională (77%), fondurile din gospodărie (62%) şi impactul schimbărilor climatice (61%).
„Rulăm studiul Life at Home de ani de zile pentru a înţelege în profunzime ce se întâmplă în casele oamenilor. Cred că pentru a ne simţi cu adevărat bine acasă, locuinţele noastre trebuie să reflecte personalitatea noastră”, a adăugat Theodor Nica, communication and interior design manager, Ikea România.
Ikea România, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă şi decoraţiuni, a avut în 2022 o cifră de afaceri de peste 1,15 mld. lei, în creştere cu 6% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Astfel, 2022 a fost încă un an pe plus pentru afacerea locală a retailerului suedez, compania având majorări ale cifrei de afaceri anual încă din 2007, atunci când a fost deschis primul magazin.
Retailerul suedez deţine trei magazine în România – două în Bucureşti, în zona Băneasa şi Theodor Pallady şi unul în Timişoara, deschis recent, după o investiţie de peste 60 mil. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro