STUDIU: Jumătate dintre românii din mediul urban a făcut cumpărături de Black Friday
Aproximativ 51% dintre locuitorii din mediul urban au făcut cumpărături de Black Friday, cei mai mulţi dintre aceştia afirmând că evenimentul a fost mai reuşit decât cel de anul trecut, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions.
Telefoanele mobile au avut cel mai mare succes de Black Friday 2014, 13% dintre cumpărători orientându-se către aceste produse. Pe următoarele locuri în topul preferinţelor acestora s-au clasat articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte (12%), televizoarele (9%), cărţile (7%), aspiratoarele (5%), tabletele (4,4%) şi laptopurile (4.4%).
Înainte de Black Friday, potrivit datelor iSense.Solutions, doar 28% dintre orăşeni doreau să achiziţioneze produse cu această ocazie, în timp ce 54% erau indecişi şi aşteptau să vadă promoţiile.
„Este interesant că aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday era indecisă înainte de eveniment. Astfel, putem spune că retailerii au îndeplinit aşteptările românilor sau poate chiar le-au depăşit cu promoţiile pe care le-au oferit anul acesta de Black Friday, 66% dintre cumpărători fiind de părere că evenimentul de anul acesta a fost mai reuşit decât cel din 2013”, a declarat Andrei Cânda, managing partner al iSense.Solutions.
Conform studiului, 7 din 10 cumpărători cred că a meritat să aştepte promoţiile pentru a-şi achiziţiona produsele dorite. De asemenea, 68% dintre aceştia s-au declarat mulţumiţi de nivelul reducerilor. Totuşi, Black Friday 2014 a fost mai puţin apreciat de persoanele din intervalul de vârstă 35-44 de ani, 55% dintre acestea declarându-se nemulţumite de discount-uri şi apreciind evenimentul ca fiind sub cel de anul trecut.
„Principalele motive pentru care o mare parte dintre consumatorii indecişi a achiziţionat, în cele din urmă, produse de Black Friday au fost atât nivelul reducerilor, cât şi durata mai mare a ediţiei de anul acesta, ceea ce le-a oferit mai mult timp pentru a lua o decizie. Astfel, 87% dintre cumpărători au apreciat faptul că evenimentul s-a desfăşurat pe mai multe zile”, a adăugat Traian Năstase, Managing Partner iSense.Solutions.
Achiziţiile de Black Friday s-au desfăşurat în special online, 62% dintre cumpărători alegând să profite de promoţiile magazinelor online, în timp ce 28% au preferat magazinele fizice. De asemenea, 10% dintre cumpărători au achiziţionat atât din magazinele fizice, cât şi de pe internet.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,9%, la un nivel de incredere de 95%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro