STUDIU: Românii nu au renunţat la tehnologie în vacanţă. În top, selfie-urile şi postările online
Doar cinci din 100 de români au renunţat complet la tehnologie pe perioada vacanţei de vară, selfie-urile, postările pe reţele sociale şi căutarea online a obiectivelor turistice fiind parte din "meniul tehnologic estival 2015" a 95% din români, potrivit unui studiu realizat de compania Intel.
"Românii confirmă încă o dată apetenţa pentru tehnologie pe perioada vacanţei de vară, indiferent că se află la munte, pe litoral sau în oraşe aglomerate. Concediul ideal este cel în care tehnologia e la îndemână, însoţită de conexiune la Internet. Moda selfie-urilor, posibilitatea de a posta pe reţele sociale oricând, de oriunde, precum şi căutarea online a diverselor obiective turistice au făcut parte din «meniul tehnologic estival 2015 al românilor»", arată cel mai recent studiu derulat la nivel naţional de Intel.
Astfel, 95% dintre români au fost conectaţi cu tehnologia în această vară, fie că au călătorit în ţară sau în străinătate, în timp ce peste 70% dintre ei au utilizat tehnologia în vacanţă peste două ore pe zi.
Chiar dacă procentajul celor care au folosit tehnologia în vacanţă este destul de ridicat, conectaţi pe parcursul întregului concediu au stat mai puţin de o cincime dintre participanţii la studiu, respectiv 17%.
Tipul de conexiune preferată de 78% dintre români a fost Wi-Fi, urmată de conexiunea 4G (13%), şi de cea 3G (8%).
Doar 1% au preferat să nu aibă conexiune la Internet în vacanţă, notează Intel.
Bărbaţii au folosit tehnologia în vacanţă pentru a căuta hărţi - 25%, informaţii turistice - 23% şi muzică - 21%, iar femeile au preferat să caute informaţii turistice - 30%, hărţi - 20% şi aplicaţii de editare foto - 18%.
Cei mai mulţi dintre participanţi, 85%, şi-au ales destinaţiile de vacanţă căutând informaţii pe Internet. În acest an, 73% dintre români şi-au petrecut vacanţa în ţară, 25% în Europa şi 2% pe alte continente.
Laptopurile şi sistemele 2 în 1 sunt dispozitivele preferate în vacanţă pentru 44% dintre români. Ele sunt urmate de smartphone-uri - 38% şi de tablete - 9%.
Dispozitivele 2 în 1 ocupă primul loc în preferinţele românilor deoarece pot fi folosite atât ca laptop, cât şi ca tabletă prin detaşarea sau plierea ecranului, consideră 71% dintre participanţii la studiu, pentru că sunt foarte uşoare - 14% şi pentru că se conectează rapid la Internet - 11%.
Studiul a fost realizat pe pagina Intel iq.intel.ro în perioada 12 august - 2 septembrie 2015. La studiu au răspuns 10.610 de persoane cu vârsta de peste 14 ani, din toate zonele României.
Dintre aceştia, 47% au avut vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani, urmaţi de către cei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani, cu un procent de 23%, 28% dintre respondenţi având vârsta de peste 35 de ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro