Studiu:Românii vor să iasă în oraş pentru a mânca după ridicarea restricţiilor şi majoritatea preferă restaurantul standard, cu distanţă mai mare între mese şi terasă
Românii vor să iasă în oraş pentru a mânca la restaurant odată cu ridicarea restricţiilor, principalul criteriu de alegere a locului fiind experienţa anterioară, chiar dacă numărul de vizite preconizate este la jumătate, iar suma pe care se gândesc să o cheltuiască este cu cel puţin 10% mai mică în comparaţie cu anul 2019, relevă un studiu exclusiv realizat de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă EXACT Business Solutions.
Românii vor să iasă în oraş pentru a mânca la restaurant odată cu ridicarea restricţiilor, principalul criteriu de alegere a locului fiind experienţa anterioară, chiar dacă numărul de vizite preconizate este la jumătate, iar suma pe care se gândesc să o cheltuiască este cu cel puţin 10% mai mică în comparaţie cu anul 2019, relevă un studiu exclusiv realizat de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă EXACT Business Solutions.
Aproape jumătate dintre participanţii la studiu spun că vor prefera restaurantul standard (47%), cu mese, pe locul doi fiind locaţiile de tip fast-food (45%), urmate de supermaketurile care au la vânzare mâncare caldă (35%).
“Industria de food service îşi va reveni în scurt timp dacă va şti să se reinventeze şi să comunice cu comunitatea de fani în următoarea perioadă. Consumatorul nu mai este foarte deschis să încerce lucruri noi, îi este dor de cele care i-au lipsit în carantină, iar comportamentele din perioada de lockdown, cum ar fi creşterea serviciilor pentru delivery, nu au caracter de permanentizare,”, au declarat reprezentanţii Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi trendurile din HoReCa.
Pentru a se simţi în siguranţă, 78% dintre respondenţii care intenţionează să iasă în oraş au menţionat faptul că locaţiile unde vor merge ar trebui să aibă o igienizare şi dezinfectare programată a spaţiilor, iar 77% au menţionat că preferă o distanţă mai mare între mese faţă de până acum.
Mai mult, măsurile sanitare obligatorii pentru angajaţi reprezintă o altă măsură de siguranţă pentru că respondenţii să se simtă confortabil, în timp de 69% dintre aceştia ar prefera ca locaţia să dispună de un spaţiu deschis, cum ar fi o terasă.
Potrivit studiului, 64% dintre românii care intenţionează să comande în perioada următoare de la delivery au menţionat că vor comandă mâncare gătită la domiciliu/birou cel puţin o dată pe săptămână, motivul principal fiind obişnuinţa cu o anumită locaţie, dar şi faptul că le place mâncarea de acolo.
Studiul a fost realizat în luna mai în cinci dintre cele mai mari oraşe din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj, Iaşi şi evaluează perspectiva consumatorilor în ceea ce priveşte locaţiile de ieşit în oraş/food delivery după ridicarea stării de urgenţă în România (15 mai–15 iulie).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro