Stuttgart 21: Care este soarta celui mai ambiţios proiect german de infrastructură. Tehnologia Strabag folosită şi pe şantierele din România. FOTO

Autor: Valeriu Dănilă Postat la 02 iulie 2024 25 afişări

Stuttgart 21: Care este soarta celui mai ambiţios proiect german de infrastructură. Tehnologia Strabag folosită şi pe şantierele din România. FOTO

Stuttgart, micul oraş în care regăsim nume mari ale industriei germane precum Bosch, Mercedes-Benz sau Porsche.

Tot în oraşul cu o populaţie de puţin peste 600.000 de locuitori regăsim şi compania austriacă Strabag, un nume important în sectorul construcţiilor la nivel european, dar şi filiala acesteia Züblin, specializată în lucrări speciale de fundaţii.

Multe din invovaţiile Strabag din Stuttgart ajung să fie folosite pe şantierele din România, întrucât ambele companii au o prezenţă considerabilă în ţara noastră, Züblin intrând pe piaţa locală în anul 2000, iar Strabag în 1994.

Printre proiectele importante în care acestea sunt implicate regăsim construcţia autostrăzii A3, secţiunea Cheţani - Câmpia Turzii, dar şi a drumului expres dintre Centura Oradea şi A3.

În realizarea drumului expres dintre Centura Oradea şi A3 Strabag a utilizat tehnologia BIM (Building Information Modeling). Aceasta presupune modelarea 3D şi optimizarea utilizării resurselor în construcţii. Folosind tehnologia BIM Strabag a reuşit să finalizeze proiectul cu o lună înainte de termenul asumat.

Valoarea totală a contractului a fost de 670 de milioane de lei fără TVA din care Strabag a câştigat 545,9 milioane de lei fără TVA, acesta fiind finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Reîntorcându-ne la Stuttgart, renovarea gării principale şi construirea unei staţii subterane este unul dintre cele mai ambiţioase proiecte la care Strabag şi Züblin participă. Acesta presupune reabilitarea clădirii gării, întrucât aceasta este monument istoric, iar noua staţie subterană va fi sub vechea gară.

Proiectul în valoare de 11 miliarde de euro, la care s-a început construcţia în 2010 va fi gata până la finalul anului 2026, conform ultimelor estimări.

Züblin a primit în anul 2012 un contract în valoare de 300 de milioane de euro, din partea Deutsche Bahn, administratorul proiectului, pentru forarea tunelurilor. În 2019 împreună cu Max Bögl, Züblin a mai primit un contract cu o valoare totală de 500 de milioane de euro pentru a realiza legătura dintre noua staţie subaterană şi aeroport.

Stuttgart 21, nume ales pentru a marca tranziţia în secolul 21, reprezintă o miză istorică pentru oraş. Scoaterea liniilor de cale ferată de la suprafaţă, odată cu operaţionalizarea staţiei subterane, ar însemna extinderea parcurilor din zonă, dar şi construirea de noi ansambluri rezidenţiale.

În acest timp, Strabag îşi propune ţinte ambiţioase de sustenabilitate, întrucât 38% din emisiile globale de gaze cu efect de seră provin din industria construcţiilor. Astfel, compania asutriacă vrea să devină neutră climatic până în anul 2035, iar până în 2040 să atingă neutralitatea climatică pe întregul lanţ valoric. Pentru atingerea acestor obiective Strabag foloseşte tehnologii de ultimă oră în domeniul construcţiilor precum asfaltul reciclat.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Strabag,
Zublin,
Stuttgart,
autostrada,
drum expres

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.