Sub presiunea transportatorilor, ASF a aprobat o nouă formulă de calcul elaborată de BAAR pentru asiguratul cu risc ridicat, pentru care prima pentru camioanele de peste 16 tone nu va depăşi 9.000 lei
În contextul actual al protestului transportatorilor, nivelul la care se doreşte ca prima RCA să fie plafonată este de 5.000 lei, la clasa de bonus-malus B0, fiind nivelul de început pentru care nu se acordă niciun discount, dar nici nu se penalizează în niciun fel.
♦ De ce preţul RCA la camioane oscilează între 7.000 şi 39.000 lei?
În contextul actual al protestului transportatorilor, nivelul la care se doreşte ca prima RCA să fie plafonată este de 5.000 lei, la clasa de bonus-malus B0, fiind nivelul de început pentru care nu se acordă niciun discount, dar nici nu se penalizează în niciun fel.
Conform unor simulări efectuate de ZF pe baza unor exemple reale pe o platformă de brokeraj, tarifele se află în zona de 13.000 lei, ajungând până la 16.000 lei, 20.000 lei, iar în unele situaţii şi la 76.000 lei. De unde vine această oscilaţie mare a tarifului RCA pentru camioane şi care este de fapt rolul tarifului de referinţă?
Sub presiunea protestelor iniţiate de transportatori, ASF a aprobat vineri noua formulă de calcul elaborateă de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) pentru asiguratul cu risc ridicat, pentru care prima pentru camioanele de peste 16 tone nu va depăşi 9.000 lei, în condiţiile în care până acum nivelul nu depăşea 12.000 lei. Conform informaţiilor din piaţă, peste 60% din camioanele de transport de mărfuri cu masa de peste 16 tone apelează la mecanismul BAAR privind asiguratul cu risc ridicat. Astfel, peste 60% din camioane vor avea de acum încolo tarife la RCA care nu vor depăşi 9.000 lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro