Suntem cea mai fotografiată generaţie din toate timpurile, dar în acelaşi timp, generaţia care nu are poze fizice

Autor: Tibi Oprea Postat la 30 august 2020 320 afişări

Suntem cea mai fotografiată generaţie din toate timpurile, dar în acelaşi timp, generaţia care nu are poze fizice. Iar asta pentru că albumele de fotografii au devenit un obicei uitat. Ina Meriacre, originară din Republica Moldova, a decis să reînvie şi să reinterpreteze soluţia clasică a conservării amintirilor. În ce stadiu a ajuns proiectul pe care vrea să îl extindă în Europa Centrală şi de Est?

O dată cu ascensiunea – şi am putea spune chiar intruziunea - telefoanelor mobile în viaţa noastră atenţia ne este distrasă şi deviată de la foarte multe lucruri importante. Telefoanele ne-au adus însă şi un mare avantaj - putem imortaliza, prin poze sau video, cele mai frumoase şi semnificative momente petrecute alături de familie sau prieteni. În acelaşi timp, la o privire superficială în albumul cu fotografii al telefonului nostru, un procentaj ridicat dintre acestea sunt de obicei fie nereuşite, fie neimportante, iar o altă parte sunt sute sau mii de memeuri şi alte imagini primite si salvate automat prin reţelele de socializare. „Suntem cea mai fotografiată generaţie din toate timpurile, dar în acelaşi timp generaţia care nu are poze fizice. Când, spunem «generaţie» ne gândim, efectiv, la mileniali - ei fiind astăzi motorul în ceea ce înseamnă achiziţii online. milenialii sunt generaţia în timpul căreia s-a inventat telefonul, de la iPhone încoace, care face poze pe bune, generaţia care îşi face exponenţial mai multe poze decât oricare alta. Însă pe cât de multe poze digitale facem, pe atât de puţine poze tipărim sau avem fizic”, spune Ina Meriacre, în vârstă de 35 de ani, care din aceste considerente a decis să reînvie şi să reinterpreteze soluţia clasică a conservării amintirilor.

În 2016, Ina Meriacre, originară din Republica Moldova, a pus bazele Celebook, un brand de fotocărţi tipărite în Olanda. Investiţia iniţială în proiect a fost de 100.000 de euro, în principal în tehnologie. „Cum spune gluma americană, finanţarea unui start-up la nivel de preseed, este de la cei 3 F - family, fools and friends. Într-un anumit punct, investiţiile sunt din resurse proprii. O mare parte din investiţiile din trecut şi cele actuale sunt destinate dezvoltării părţii tehnice şi tehnologice. În urma investiţiilor masive din ultimii ani, arhitectura noastră tehnologică ne permite acum să ne extindem foarte rapid în noi pieţe. Construim acest proiect ca unul regional, ce va cuprinde Europa Centrală şi de Est. În momentul în care vom fi gata să ne extindem în pieţele din regiune, cel mai probabil în cel

de-al doilea semestru al anului următor, vom merge să căutăm un investitor strategic care va veni atât cu susţinerea financiară pentru lansarea în noi pieţe, cât şi cu know-how-ul aferent. Nicio piaţă nu este ca alta, astfel că să ai pe cineva alături, care deja a trecut prin procesele de lansare în noi pieţe, este un mare atu.” De la lansare încoace, Celebook România şi-a dublat an de an cifra de afaceri. În 2017 compania a înregistrat afaceri de 60.000 de lei, în 2018 a ajuns la o cifră de 150.000 de lei, în 2019 la 300.000 lei, iar pentru anul 2020 mizează pe o dublare a acestora, până la 600.000 de lei, în contextul în care în primul semestru al acestui an afacerile sunt deja la valori duble. Pe ce se bazează previziunile? „Celebook este un proiect pur online, fără a avea interacţiune fizică cu clienţii - toate măsurile luate au fost îndreptate pentru a-i proteja pe colegii noştri din birou. În perioada de pandemie, după acele prime săptămâni de groază, mulţi au încercat să îşi ajusteze viaţa şi să-şi rezolve anumite nevoi pe care mereu le amânau. Unii şi-au schimbat draperiile, alţii s-au apucat de citit, iar o altă categorie şi-a făcut ordine în poze, unul dintre cele mai des întâlnite «motive» pentru care să nu-şi facă o fotocarte fiind lipsa timpului. Cu toţii avem mii sau chiar zeci de mii de poze împărţite pe diferite dispozitive - CD-uri, hard-uri externe, laptopuri vechi, telefoane active sau inactive. În prima parte a anului, acest timp a fost disponibil pentru mulţi şi atunci lumea s-a pus pe aranjat poze şi tipărit fotocărţi. De asemenea, în timpul pandemiei a crescut foarte mult segmentul de home&deco - nu o spunem noi, ci jucători mari de profil din online precum Vivre Deco sau eMag. Din familia noastră de produse fac parte şi tablourile canvas personalizate. În procesul reorganizării casei multă lume preferă să aibă un tablou personalizat, care le aduce aminte de vremuri şi trăiri impresionante, versus un tablou cu imagini generice, care poate e frumos, dar nu trezeşte nicio emoţie. În această criză, afacerile online au fost mai privilegiate, dacă putem spune aşa. La un moment dat, am trecut cu brio cea mai grea perioadă şi ne construim planuri pentru un viitor pozitiv şi luminos. Însă, cu toţii trăim în aceeaşi ţară, iar dacă ar urma o criză mai profundă, cel mai probabil ne va afecta şi pe noi”, explică Ina Meriacre.

Cât despre profitabilitate, “proiectul nostru activează într-o nişă destul de restrânsă conceptual, la care mai adăugăm şi noutatea produsului - aceste lucruri necesitând o anumită perioadă de înţelegere mai adâncă a pieţei şi de identificare a căilor de transmitere a mesajului principal. Profitul este încă un subiect «taboo», investim orice bani disponibili în promovare. Business planul nostru prevede o atingere a profitabilităţii în 2021, după ce depăşim 1 milion de lei afaceri, respectiv o acoperire a investiţiilor în anul 2022”, spune fondatoarea Celebook.

Dar care este strategia de dezvoltare a businessului? „Cea mai mare provocare şi, totodată, cel mai important scop al momentului este de a ajunge la o audienţă cât mai mare. Avem 99% clienţi satisfăcuţi, avem o rată de loialitate de 40%, deci produsul e un market fit, însă, ca în orice business de nişă, este necesară acoperirea unui palier mare de potenţiali clienţi. Strategia de dezvoltare presupune două direcţii: oferta de produse noi, şi aici avem o supriză placută pentru clienţi - pe lângă fotocărţi în curând vom lansa un produs care nu este disponibil în România, dar care este foarte în trend în Vest, şi acţiuni de parteneriat şi expunere cu persoane influente pentru ca tot mai mulţi oameni să afle despre noi şi produsele noastre.”

Oamenii au încărcat în fotocărţile Celebook, prin editorul online creativ, peste 1 milion de fotografii. Ina Meriacre spune că „generaţia milenialilor este obligată să ţină tradiţia şi să transmită mai departe urmaşilor aminitiri, întâmplări şi chiar istoria familiei lor în fotocărţi şi albume”.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.