Surpriză: Comuna cu aproape 6.000 de locuitori care a atras investiţii de peste 150 de milioane de euro de la unul dintre cei mai mari giganţi din România
Retailerul online eMAG ajunge la investiţii totale de peste155 mil. euro în comuna Joiţa din judeţul Giurgiu, odată cu proiectul prin care vizează construcţia unui hub logistic de 130.000 mp, gândit pentru a găzdui circa 1.000 de companii care vând prin marketplace-ul companiei. Acesta va face parte dintr-un parc industrial înfiinţat de retailerul online, care se va întinde pe 290.000 mp.
♦ Prima fază a proiectului va fi gata în toamna acestui an.
Retailerul online eMAG ajunge la investiţii totale de peste155 mil. euro în comuna Joiţa din judeţul Giurgiu, odată cu proiectul prin care vizează construcţia unui hub logistic de 130.000 mp, gândit pentru a găzdui circa 1.000 de companii care vând prin marketplace-ul companiei. Acesta va face parte dintr-un parc industrial înfiinţat de retailerul online, care se va întinde pe 290.000 mp., a explicat Alexandru Niculescu, vice president operations, eMAG, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.
„Proiectul din Joiţa este un depozit de 130.000 mp în care investim peste 90 de milioane de euro în clădire, precum şi în infrastructura logistică, unde ne propunem să stocăm, procesăm automatizat marfa pe care o vom livra clienţilor noştri. A fost foarte importantă locaţia pe care am găsit-o în Joiţa, faptul că este o comună bine conectată cu Bucureşti şi cu judeţul Ilfov, de asemenea bine legată în apropierea autostrăzii A1, de unde putem expedia comenzile noastre către clienţii din ţară, dar şi către clienţii din Bulgaria şi Ungaria, noi servind şi aceste pieţe“.
eMAG are deja un depozit în comuna Joiţa încă din 2018, tot de aproximativ 130.000 mp, care a fost realizat printr-o investiţie de 65 de milioane de euro.
De data aceasta, proiectul în care investeşte retailerul vizează companiile care vând prin marketplace-ul eMAG şi care vor să să acceseze întreaga infrastructură logistică a retailerului, prin intermediul programului Fulfillment by eMAG. Asta se traduce prin recepţie, depozitare, picking, împachetare, livrare, relaţii cu clienţii sau retur, acolo unde este cazul. „Având în vedere avântul pe care începe să îl aibă economia digitală şi în România, noi estimăm că vor veni 1.000 de companii în această structură pentru a beneficia de întreaga logistică“.
Compania estimează că prima parte a proiectului, sub forma unui depozit de 100.000 mp, va fi dată în folosinţă în toamna acestui an, urmând ca toate automatizările să fie gata până în toamna anului 2022.
„Clădirea va fi disponibilă din septembrie 2021, înrolăm companii în program şi accelerăm în septembrie 2022 cu automatizarea pe care o avem gata de lucru. (…) Există un interes mare, companiile apreciază ocazia de a avea acces nu doar la site dar şi la serviciile logistice“.
Investiţia eMAG va genera în mod direct circa 1.200 de locuri de muncă în Joiţa, în contextul în care comuna are aproape 6.000 de locuitori.
„Nu vor fi toţi angajaţii din comuna Joiţa, dar una dintre priorităţile noastre ar fi să angajăm cât mai aproape de locul de muncă, deci cetăţenii comunei sunt bineveniţi în depozitele noastre“.
Cel mai mare retailer online a fost atras în Joiţa atât de localizarea comunei, cât şi de apropierea acesteia de autostrada A1, ceea ce a generat o oportunitate din punct de vedere logistic. Cu toate acestea, compania a investit în zonă şi pentru legarea unui drum judeţean de această autostradă, dar şi pentru prelungirea reţelelor de utilităţi.
„Noi contribuim aici pe lângă crearea locurilor de muncă şi la atragerea de investitori după noi, cumva, datorită faptului că acum există un drum, un racordaj mai bun al gazelor şi al curentului electric prelungit cu 2-3 km faţă de situaţia de dinainte“.
Prezent în aceeaşi emisiune Investiţi în România!, primarul din Joiţa a fost de acord cu această perspectivă, reiterând idea conform căreia demersurile eMAG pot reprezenta un semnal pozitiv şi pentru alţi investitori, iar telefonul a început deja să sune la primărie în acest sens.
„Un colos nu face decât să îţi aducă pe alţii lângă el. Deja oamenii au venit să se intereseze, mai ales că prin venirea eMAG am reuşit să conectăm drumul judeţean 602, care traversează satul Bâcu şi comuna Joiţa, la intrarea în autostrada A1. Este un lucru extraordinar să poţi avea acest acces“, a completat primarul Tănase Constantin.
Proiectul eMAG are şi o componentă de mediu importantă, care se traduce prin energie regenerabilă şi împădurire.
„Mai concret, ne propunem să alimentăm depozitul pe care îl construim cu energie verde produsă de panouri solare, investim în panouri solare pentru a ne asigura că energia pe care o consumăm este ecologică. În al doilea rând, vom planta copaci în jurul parcului industrial pe o suprafaţă de 100.000 mp“.
Retailerul online mai are la acest moment un parc industrial în Chitila, unde există şi un spaţiu dedicate companiei partenere de curierat, Sameday Courier.
Totuşi, proiectul din Joiţa este primul parc industrial care va cuprinde companii în cadrul programului Fulfillment by eMAG. Reprezentanţii companiei au menţionat că nu va fi în totalitate dedicate jucătorilor din marketplace, ci va deservi şi activităţile retailerului.
Reprezentantul eMAG a subliniat că autorităţiile locale trebuie să pună accent pe planificare pe termen lung şi pe infrastructură, astfel încât investitorii să fie mai aplecaţi înspre a demara astfel de proiecte în localităţile din ţară.
„Aş spune că e nevoie de o atitudine constructivă, pozitivă, gândire pe termen lung, din care să poată câştiga toate părţile, comunitatea, investitorul. E nevoie de infrastructură, drumuri, poduri, care să permit accesul, întrucât timpul şi costurile de transport să fie reduse“, a adăugat Niculescu.
Întrebat dacă eMAG scanează şi alte locuri din ţară pentru parcuri industriale, vicepreşedintele eMAG a spus că nu au alte proiecte în lucru.
„Când ne vom uita, vom vedea ce anume din ţară putem acoperi cu servicii rapide de livrare şi unde anume putem să fim bine conectaţi în continuare la acces rapid la autostradă, să putem livra rapid către clienţi, iar transferal de marfă dinspre furnizori către noi să se poată face în condiţii optime de timp şi costuri“.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro