SURPRIZĂ de proporţii: De unde vin produsele de la Lidl?
Discounterul german Lidl, liderul comerţului românesc după cifra de afaceri, a fost în 2023 al şaselea cel mai mare importator de pe plan local, având importuri directe de 1,5-2 mld. euro, potrivit estimărilor ZF ce au la bază datele INS şi informaţiile comunicate anterior de companie.
Discounterul german Lidl, liderul comerţului românesc după cifra de afaceri, a fost în 2023 al şaselea cel mai mare importator de pe plan local, având importuri directe de 1,5-2 mld. euro, potrivit estimărilor ZF ce au la bază datele INS şi informaţiile comunicate anterior de companie.
Nemţii sunt, de departe, cel mai bine poziţionat retailer în acest top, în ultimii ani ei clasându-se undeva între locurile patru şi şapte. Spre comparaţie, în 2022, primul an integral de prezenţă pe plan local, ei se găseau pe 22.
Cum explică situaţia oficialii companiei?
„Importurile, în cazul nostru, sunt realizate în mod direct, fără intermediari sau distribuitori locali, ceea ce face ca Lidl să fie prezent în acest gen de liste sau clasamente, spre deosebire de alţi jucători din piaţă care comercializează produse importate indirect, de către companii distribuitoare. În acelaşi timp, modelul nostru de business are la bază produse marcă proprie şi un tip de oferte sub forma unor săptămâni tematice, care aduc pe rafturile magazinelor Lidl produse specifice bucătăriilor din diverse ţări sau regiuni ale lumii.”
În 2023, România a importat bunuri şi servicii în valoare de 122 mld. euro, înregistrând un deficit comercial de 29 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro