Târgul de Crăciun din Craiova umple toate hotelurile din oraş
Craiova, un oraş care a atras doar călătorii în scopuri de business până de curând, se conturează ca o destinaţie de city break, în special pentru bucureşteni, Capitala fiind la circa 3 ore şi jumătate. La transformarea oraşului într-o destinaţie turistică a contribuit, în primul rând, organizarea Târgului de Crăciun, care a câştigat notorietate anul trecut.
♦ „Craiova nu a fost proiectată ca destinaţie turistică, decât foarte recent, iar Târgul de Crăciun a avut un impact mare“ ♦ În 2023, peste 163.000 de persoane au vizitat oraşul Craiova, număr record înregistrat de hotelurile din zonă.
Craiova, un oraş care a atras doar călătorii în scopuri de business până de curând, se conturează ca o destinaţie de city break, în special pentru bucureşteni, Capitala fiind la circa 3 ore şi jumătate. La transformarea oraşului într-o destinaţie turistică a contribuit, în primul rând, organizarea Târgului de Crăciun, care a câştigat notorietate anul trecut.
Ediţia din acest an va avea loc în perioada 15 noiembrie - 5 ianuarie, iar rezervările la hoteluri au început să curgă încă din luna octombrie.
„Încă de acum trei săptămâni aveam mare parte din camere rezervate pentru perioada în care are loc Târgul de Crăciun, atunci mai avem disponibile doar camerele de tip suite, care sunt cele mai scumpe“, spune pentru ZF Victor Berceanu, general manager al hotelului Ramada Plaza din Craiova.
Datorită notorietăţii câştigate anul trecut, târgul din acest an se va întinde pe o suprafaţă mai mare şi vor exista mai mulţi comercianţi. Locurile de cazare din Craiova pentru următoarele weekenduri sunt aproape de a fi epuizate. Cu excepţia câtorva locuri de cazare oferite de hoteluri, multe cazări sunt în afara oraşului sau sunt apartamente listate de persoane fizice care îşi închiriază proprietăţile în regim hotelier.
Pentru primul weekend de la deschiderea târgului, mai există câteva camere disponibile la hotelurile din oraş, iar preţurile pornesc de la 1.000 lei pentru două nopţi de cazare într-o cameră dublă, potrivit paltformei de rezervări Booking.com. Pe lângă oferta hotelierilor, multe dintre cazările rămase încă disponibile pe Booking sunt administrate de gazde private, adică persoane fizice care îşi închiriază apartamentele în regim hotelier, pe modelul Airbnb.
Victor Berceanu spune că hotelul Ramada are, până acum, un grad mediu de ocupare de peste 90% pentru perioada următoare, însă „cât de curând o să ajungă la 100%“, subliniază el.
Hotelul Bacolux Craioviţa nu mai are camere disponibile în weekendurile din următoarea perioadă.
„Prima solicitare pe care am primit-o pentru perioada târgului a fost în luna ianuarie. Anul acesta, oamenii s-au mobilizat mai din timp, inclusiv agenţiile de turism au introdus pachete mai devreme. Sunt mai multe grupuri care au rezervat din timp, iar dintre acestea, 80% sunt străini. Craiova nu a fost proiectată ca destinaţie turistică, decât foarte recent, iar Târgul de Crăciun a avut un impact mare“, spune Laura Pătru, marketing manager Bacolux Hotels.
Pe lângă rezervările din weekend, a crescut cererea şi pentru perioada din timpul săptămânii. Laura Pătru spune că sunt deja săptămâni în care nu mai au disponibilitate nici de luni până vineri.
Craiova nu are o tradiţie în sectorul turismului, fiind mai degrabă un oraş industrial. Activitatea hotelurilor din oraş este mai mult susţinută de turismul de business, fiind mai mult fabrici în zonă, precum unitatea Ford Otosan, ETI, unde se produc dulciuri, Softronic, fabrica de material rulant, şi altele. Turismul de business generează venituri, în special, în timpul săptâmânii, iar weekend-urile fiind mais labe pentru hotelieri, până la deschiderea târgului de Crăciun.
Cererea mare din weekenduri i-a determinat pe unii oaspeţi să aleagă zilele din timpul săptămânii pentru a vizita târgul de Crăciun de la Craiova, spune Berceanu.
Notorietatea câştigată anul trecut de Craiova datorită târgului de Crăciun se vede şi în cifrele oficiale. În 2023, peste 163.000 de persoane au vizitat oraşul Craiova, fiind un număr record înregistrat de hotelurile din zonă, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Numărul vizitatorilor ar putea fi mult mai mare în contextul în care în perioada târgului de Crăciun mulţi proprietari de apartamente şi-au listat locurile de cazare pe platformele online fără să activeze în legalitate.
„Hotelurile au de câştigat, dar nu numai sectorul nostru, turiştii vin şi mănâncă, fac cumpărături, consumă. În plus de asta, imaginea Craiovei se poate schimbat, în sine târgul poate create efecte pozitive asupra oraşului“, mai spune Victor Berceanu.
El este de părere că o astfel de efervescenţă în jurul Craiovei ar putea atrage, mai târziu, şi investitorii pentru a dezvolta businessuri în oraş.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro