Tarom a renunţat să mai opereze cursele din Bucureşti către Viena şi Barcelona în urma unor analize „în strânsă colaborare cu Comisia Europeană“
Compania aeriană Tarom, controlată de statul român, aşteaptă anul acesta un număr total de 2,3 milioane de pasageri, în creştere faţă de anul trecut cu 50%, conform informaţiilor furnizate de către reprezentanţii companiei.
♦ Tarom aşteaptă anul acesta un număr de 2,3 milioane de pasageri, creştere de peste 50% faţă de anul anterior. „Planul de restructurare este finalizat în proporţie de 95%“
Compania aeriană Tarom, controlată de statul român, aşteaptă anul acesta un număr total de 2,3 milioane de pasageri, în creştere faţă de anul trecut cu 50%, conform informaţiilor furnizate de către reprezentanţii companiei. Totodată, compania estimează venituri de 1,1 miliarde lei anul acesta, faţă de 670 milioane lei, cifra de afaceri înregistrată în 2021.
„Ne bucurăm de trendul ascendent al întregii industrii, raportându-ne la aceeaşi perioadă a anului 2021. Mai mult, un lucru îmbucurător este acela că în luna septembrie a anului 2022 am avut un coeficient de încărcare de peste 89%, faţă de puţin peste 81% - coeficientul de încărcare din luna septembrie a anului 2019, an fără COVID“, spun reprezentanţii Tarom.
Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria aviatică în această perioadă este creşterea preţurilor la combustibil. Tarom a înregistrat o creştere de peste 70% a preţului la kerosen într-un an.
„Conform datelor Tarom, preţul mediu al combustibilului de aviaţie a înregistrat în luna august o creştere de peste 71%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, raportându-ne la preţul de aproximativ 700 dolari/tonă în august 2021 la 1.200 dolari/tonă în august 2022“, precizează reprezentanţii companiei. Tarom a renunţat să mai opereze cursele din Bucureşti către Viena şi Barcelona, două destinaţii căutate de turiştii români, însă compania spune că motivele acestei alegeri ţin de partea comercială şi cea operaţională. Renunţarea la alte curse nu este exclusă pe viitor.
„La ora actuală, la nivelul companiei se analizează acest aspect, în strânsă colaborare cu Comisia Europeană. Renunţarea la aceste rute, neprofitabile pentru Tarom, face parte din concesiile pe care Tarom trebuie să le facă pentru a redeveni profitabilă.“
În ultimii ani, Tarom a înregistrat pierderi de sute de milioane de lei, ultimul an în care Tarom a reuşit să obţină profit a fost 2007, când profitul net raportat a fost de 72 mil. lei la o cifră de afaceri de 867 mil. lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.
Costuri mari de mentenanţă
Una dintre cele mai mari probleme ale companiei este diversitatea flotei care reprezintă costuri mai mari de mentenanţă a aeronavelor. Tarom are o flotă formată din 18 aeronave dintre care patru aeronave Boeing 737-700NG, patru aeronave Boeing 737-800NG, patru aeronave Airbus A318-111, patru aeronave ATR 72-600 şi două aeronave ATR 72-500.
Totodată, compania a adunat datorii de sute de milioane de lei, anul trecut ajungând chiar la peste 1,2 miliarde lei datorii, însă reprezentanţii companiei spun că achitarea acestora se va face conform planului de restructurare.
„Achitarea datoriilor Tarom se va face în conformitate cu planul de restructurare, ce se află în proces de aprobare la Comisia Europeană. Prin acest plan, TAROM urmăreşte sa redevină o companie profitabilă în următorii ani“, spun reprezentanţii companiei fără să menţioneze când ar trebui să se întâmple acest lucru.
La începutul lunii mai, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat de 1,9 milioane de euro pentru Tarom pentru pagubele suferite în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2020 din cauza pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de călătorie. Despăgubirea acordată Tarom este urmarea unei alte măsuri (SA.56810) de despăgubire a companiei aeriene pentru prejudiciul suferit între 16 martie şi 30 iunie 2020, pe care Comisia a aprobat-o la 2 octombrie 2020.
De asemenea, Comisia Europeană analizează acordarea unui ajutor de restructurare în valoare de aproximativ 85 milioane euro, prin care compania se angajează că îşi va reduce costurile. în planul de restructurare este prevăzut faptul că Tarom nu poate introduce noi rute regulate, însă poate opera curse charter sau mări capacitatea pe anumite rute.
„Planul de restructurare şi de optimizare comercială se află în implementare. Referindu-ne strict la planul de restructurare, acesta este finalizat în proporţie de 95%“, spun reprezentanţii companiei.
La începutul acestui an, în cadrul companiei activau 1.530 de angajaţi. De atunci, numărul acestora a scăzut la 1.295. Organigrama viitoare prevede un număr total de 1.316 posturi şi a fost concepută pentru a corespunde volumului de activitate estimat pentru anii următori şi pentru a asigura o distribuire eficientă a activităţilor la nivelul companiei. La începutul lunii octombrie, Tarom număra 1.200 de angajaţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro