TAROM are 150 de piloţi şi 1.100 de angajaţi în total : „Ducem lipsă de piloţi şi mecanici”

Autor: Florentina Niţu Postat la 08 iulie 2024 105 afişări

TAROM are 150 de piloţi şi 1.100 de angajaţi în total : „Ducem lipsă de piloţi şi mecanici”

Lipsa acută de piloţi, dar nu numai, este unul dintre motivele pentru care compania de stat TAROM a creat astăzi haos pe aeroporturile din ţară după ce mai multe zboruri au fost anulate, din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor. De ce s-a ajuns la anularea a zece curse în data de 8 iulie 2024?

„Restructurarea de personal începută în 2020 de Ministerul Transporturilor a constat în reducerea de la 1.890 de salariaţi la 1.100 de salariaţi, adică cu 800 mai puţini, dar acum ducem lipsă de piloţi şi mecanici. Conducerea ştie câţi oameni şi ce fel de oameni sunt necesari, dar pentru a face angajări are nevoie de buget, iar TAROM nu are în momentul actual aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli”, a spus pentru ZF Narcis Paşcu, liderul Sindicatului Unit TAROM.

El a completat că în prezent TAROM are 150 de piloţi, după ce 31 de piloţi au plecat în acest an din companie. „Dacă au plecat 31 de piloţi, cel puţin atâţia ar fi trebuit angajaţi, ca să ai de rezervă”, a subliniat Paşcu.

Cu toate acestea, el susţine că e un proces dificil, deoarece compania de stat nu oferă salarii competitive. „Salariile la TAROM sunt la jumătate faţă de salariile la alte firme private. De exemplu, la o companie privată, salariile sunt duble faţă de cele de la TAROM pentru toate posturile. În cazul piloţilor, la o firmă privată, au 10.000 de euro/lună salariul şi nu poţi să-l aduci înapoi pe niciunul dacă nu-i dai aceeaşi bani.”

Astăzi, 29 de piloţi s-au declarat „inapţi de zbor”. „Legislaţia specifică personalului navigant din toată lumea prevede ca un pilot, dacă nu se simte bine, să trimită o declaraţie către angajator că este inapt de zbor până la 48 de ore, urmând ca după aceea să meargă la un control medical de specialitate. Fiecare pilot poate avea diferite motive pentru care se declară inapt, care nu trebuie specificate în declaraţie, iar ea se acceptă pentru că poate afecta siguranţa zborului.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
TAROM,
piloti,
personal,
anagajti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.