Tehnologie "Made in Romania": Unde s-au proiectat sistemele radar şi de frânare pentru noile Logan şi Sandero

Autor: Roxana Rosu, Bogdan Alecu Postat la 06 octombrie 2020 385 afişări

Tehnologie "Made in Romania": Unde s-au proiectat sistemele radar şi de frânare pentru noile Logan şi Sandero

Continental Sibiu a proiectat o parte din sistemele de siguranţă de pe noile generaţiie ale modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Dacă proiectarea maşinilor s-a realizat în cadrul Renault Technologie Roumanie şi Technocentre Paris, o parte din sisteme au fost proiectate tot de ingineri români, dar din cadrul gigantului Continental.

"Toate cele 3 modele sunt dotate cu acelaşi sistem de frânare automată de urgenţă, dezvoltat de Continental Sibiu, cu responsabilitatea pe electronică şi mecanică exclusiv din VED Sibiu. Sistemul de frânare, în combinaţie cu sistemul radar, ambele dezvoltate de Continental Sibiu, aduc un plus de siguranţă participantilor la trafic. În momentul în care sistemul radar detectează că maşina din faţă încetineşte, se transmite un mesaj către sistemul de frânare, care se pregateste pentru frânare automată. Şoferul este atenţionat printr-un sunet de avertizare, iar dacă acesta nu reactionează, sistemul activează frânarea automată de urgenţă, astfel încât să se evite un posibil accident", au spus oficialii Continental într-o postare pe facebook.

Noile modele Dacia Logan şi Sandero vin cu cel mai mare salt tehnologic din întreaga istorie modernă a Dacia.

Cutie automată de tip CVT, trapă, portbagaj modular, şase airbaguri, trei tipuri de sisteme multimedia, radar şi senzori nu numai de parcare, ci şi de ploaie sau noapte, acestea reprezintă pe scurt cele mai importante noutăţi implementate de Renault. Tot în premieră, pentru cele trei modele Dacia renunţă la motorizarea diesel 1,5 dCi şi mizează exclusiv pe 1,0 TCe (produs şi la Mioveni), atât în versiune pe benzină cât şi GPL şi cu transmisie automată de tip CVT (transmisie cu variaţie continuă). Motorizarea standard are 90 CP, iar cea pe GPL ajunge la 100 CP.

Noile generaţii au fost proiectate în cadrul Tehnocentre din Paris, dar şi în Renault Technologie Roumanie de la Bucureşti, iar testele s-au derulat la Titu.

Dincolo de motoare, circa 20% din piesele dintr-un Sandero sunt comune cu noul Clio, cele două modele împărţind în premieră platforma tehnică.

O altă noutate o reprezintă implementarea LED-urilor nu doar pentru luminile de zi, ci şi pentru faza scurtă pentru ca maşina să aibă un consum de combustibil cât mai scăzut, pe lângă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte – LED-urile au un consum mai mic de energie, oferă o lumină mai puternică dar sunt mai scumpe decât clasicele becuri H7. Din acelaşi motiv a fost implementat şi un sistem de servodirecţie complet electric. Tot pe partea de confort trebuie menţionat că noile Logan şi Sandero vor avea ştergătoare automate şi faruri automate, care se vor aprinde singure la lăsarea întunericului.

Spre deosebire de Clio, la Dacia nu există momentan nicio versiune cu un sistem hibrid de propulsie, ci s-a optat pentru GPL pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, cât şi costul, un litru de GPL fiind mai accesibil decât un litru de benzină. În plus, există şi un indicator pentru nivelul de GPL, iar cu ambele rezervoare pline un Logan poate rula până la 1.300 km. De asemenea, versiunea pe GPL are 100 CP, faţă de 90 CP pe benzină. Butelia de GPL este amplasată în portbagaj, în locul roţii de rezervă, care a fost înlocuită cu un kit de reparaţie.

La interior totul a fost reproiectat. În premieră acum sistemul Medianav a fost înlocuit după 8 ani cu o tabletă de 8 inchi, iar comenzile pentru sistemul de climatizare are comenzile similare cu cele de la Duster sau Renault Captur. Pentru sistemul multimedia sunt disponibile trei variante – Medianav, Media display, ambele de 8 inchi, primul având şi navigaţie, iar al treilea reprezintă o idee-surpriză - constă într-un suport pentru telefon, ce transformă telefonul in display pentru sistemul multimedia al maşinii cu ajutorul unei aplicaţii dedicate – aplicaţie ce suportă comenzile de pe volan. Tot în premieră, noul sistem Medianav are replicare wireless pentru display telefon, astfel încât pentru Android Auto sau Apple Car Play nu mai este necesară conexiunea pe fir – cu toate că un port USB este amplasat sus pe partea superioadă a planşei de bord.

De asemenea, Dacia oferă acum şi un suport integrat pentru telefon lângă tabletă.

Din 2004 încoace, Dacia a vândut 6,5 milioane de maşini Logan şi Sandero şi este, potrivit datelor Renault, numărul unu la vânzările către persoane fizice la nivel european.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
proiectare,
sandero,
logan,
radar

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.